Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1814 ggr
[Neoverona]
0

Fästingmedel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har de små krypen kommit i vissa delar av landet. Och då undrar jag, vilket medel använder ni?

Lexiia
0

Jag använder bärnstenshalsband på min schäfer.

*drömmer om en egen aussie*

~ Sajtadmin för Furry Paws ~

[[Boris Sager]]
0

Fingrarna.

Fialialej
0

Testade tabletter förra året men lyckades inte få i henne dem, så blev inget med det. Hon hade två fästingar på hela sommarn så struntar nog i medel i år helt.

"På natten är alla katter svarta"

LinDajSon
0

Körde Frontlinje förra året på de vuxna. Inte bestämt mig hur jag ska göra i år…

[Neoverona]
1

Har reserverat två bärnstenshalsband till grabbarna, för 100kr. Hoppas att hon inte slängt dom. De funkade inte på deras Aussies, så detta är på prov helt enkelt. Ska även ge dom B-vitamin. Har aldrig gett något medel förut, och allting måste vara giftfritt. Detta året ville jag dock testa.

emeliagranstrom
0

Jag bor uppe i Norrland och här har vi knappt några fästningar, dock har de börjat komma lite men vi kör inge medel eller nåt halsband till våra hundar, vi håller bara stenkoll. Har varit med om en gång att en av våra hundar hade en fästing, det va en mycket varm sommar, minns inte vilket år, men -07 eller -08 tror jag de va.

Jetaime
0

Förra året körde jag PetWise-örthalsband på Zuki. Funkade riktigt bra på henne. Ända gången hon fick fästingar var när jag haft det av (nackdelen är väl att det inte tålde vatten). Så jag kommer att köra på det i år också!

mingman
0

Det kommer nog bli ett ganska jobbigt fästingår med en sån mild vinter som vi haft. Därför kommer jag sannolikt köra på något av halsbanden från apoteket. Alternativt något liknande petwise och komplettera med spot-on när vi ska vara i skärgården och på landet.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

vallhund
0

Jag har använt ExSpot på alla hundar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Jetaime
0

Puttar upp denna för det verkar vara rätt aktuellt med fästingar redan nu. Hittade en som kröp på Zuki i måndags. Äckliga små kryp..

LinDajSon
1

Köpte Seresto härom dagen, fästinghalsband. Hittills inga som satt sig efter det men vi får väl se… Ogillar gift men det är för många fästingar nu.

[Neoverona]
0

Har inte sett några fästingar här ännu men tror det är dags att sätta på bärnstenshalsbandet på Nox. Diablo gjorde sönder Nox halsband helgen vi fick hem dom. Så Diablo blir utan. Problemet är att dom går sönder väldigt lätt.. Ska även köpa hem B-vitamin nästa vecka, snart bör dom komma, tyvärr. Får hoppas att det funkar, har funkat utan massa krusiduller förr.

Sugar Mist
0

Blir bärnstenshalsband och Standardt Päls, och fingrarna såklart.

-

Jetaime
0

Plockade den första fästingen som satt sig på Zuki igår :(..
Annars bara hittat krypande.

MelliPirelli
1

Seresto!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

LekGott
1

Seresto

Må gott!! 
Nathalie & Lego

LinDajSon
2

Jag är supernöjd med Seresto, grannen plockar tiotals fästingar varje dag på sin hund och mina som vistas ännu mer i fästingmarker får ingenting. Har kanske plockat fem fästingar sedan jag satte på halsbandet i april, och det har i princip alltid varit efter att jag haft av halsbandet av olika anledningar. Fantastiskt!

Salsbring
1

Jag har scalibor på Trassel. Ändå har jag fått plocka säkert 4 stycken som satt sig, de är himla svårt att hitta medan de kryper i hans päls fastän jag håller koll😕 Jag tänkte att jag ville ha nått starkt eftersom jag själv redan lyckats bli fästingsjuk i år och inte vill ha samma på hunden, men det verkar ju inte funka så jättebra tyvärr. 

Snart har vi bästa lösningen för fästingarna dock, då vi flyttar från Småland upp till Norrland och bort från de otroliga mängderna med de hemska krypen! 😉

LinDajSon
1

Lyllo dig, Salsbring, lyllo dig… Önskar att jag aldrig flyttat söderut, skulle stannat i paradiset ;)