Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: aussieprat
Läst 341 ggr
Jetaime
0

Fredag den 13 och helgen 14-15/6!

Fredag den 13:e idag! Någon som är lite extra skrockfull idag? ;)

Hoppas ni haft en trevlig vecka och får en fortsatt bra helg! Någon som ska hitta på något särskilt idag eller i helgen? :)

MelliPirelli
0

Idag ska vi grilla hamburgare och kolla på fotbolls VM, lördag blir det att åka på utflykt med mammas jobb och på söndag ska vi kaaaanske vara hundvakt!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

[Neoverona]
0

Idag blir det klubben, ett perfekt sätt att börja sommaren på! Kanske blir en runda till havet för simträning. Imorgon blir det agilityuppvisning 11-14 med båda grabbarna. Får se vad resten av helgen bjuder på :)

Sugar Mist
0

Pojkvännen kommer hit ikväll så ska städa lite till i mitt rum, oxh sen ta en sväng till sjön så han får göra av med all energi. Ska försöka ta lite promenader till sjön i helgen också, trots att pojkvännen är extremt solskygg lol

-

LinDajSon
0

Har städat på klubben. tränade lite med lillan när jag ändå var där, sen åkte vi och tittade till baggarna och vallade en kortis.

Jin har sovit uppe med husse på dagarna, hela veckan nu. Sover på natten, ner för frukost och rastning, tillbaks upp och sover till sena eftermiddagen. Sedan rastningar och middag, sen sova igen. Sova sova sova.

Tror helgen blir rätt händelselös. Tar nog ett vallningspass i morgon. Annars lugnt.

EmmaVipEssi
0

Vi åker på en uställning imorgon, sen annars väntar träning och slappning på söndagen.. :)

Jetaime
0

#3 haha.. ska du ta med pojkvännen till sjön så han får göra av med all energi … 😃😎

Jaa.. ja har jobbat hela dagen idag, första passet mellan 11-17 sen körde jag hem, hämtade hunden och sen iväg till nästa som varade fram till 21, så nu ligger jag i sängen och har precis ätit, glor på datorn, ska förbereda lite inför tävlingen imorgon.

Imorgon blir det agilitytävling med lillan, en inoff i Skurup :) Och efter det ska jag köra upp till Knislinge och ha "the talk" med min pojkvän.. Känns jobbigt att jag inte vet riktigt hur det kommer bli.. :/

Söndagen är inte planerad.

emeliagranstrom
0

Jobbar idag, sedan var jag bjuden på middag hos en kompis. Vi spelade kubb och jag fick kubb-pinnen rakt i ögat.. Blir snyggt med ett blåöga när jag å Lukas ska på utställning imorrn. Det är tur att det är han som ska bedömas å inte jag! Nä men skämtåsido, det har inte blivit något blåöga än å hoppas verkligen att jag klarar mig utan men det är då ganska svullet iaf..

EmmaVipEssi
1

#7 - då åker vi nog på samma utställning.. vännäs, vist? :D

emeliagranstrom
0

Japp, vännäs it is! :) kul, då ses vi ju! :)

LekGott
0

Ingen vidare hundhelg för min del… Jobbade igår 15-04 o idag 15-03:30 så mamma passar Lego. Sen är de kalas för min kusin imorgon men efter de tänkte jag slänga iväg o träna lite med honom. :)

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Sugar Mist
0

#6 Tro mig, den lilla 5 minuters promenaden till sjön gjorde av med all av pojkvännens energi, hahahahaha

-

LinDajSon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vallade i går, även den skadade herren fick köra lite. Mjukt gräs i ankhagen. ;) Feng fick första introduktionen till fållarbete, lika bra innan man börjar trycka ut dem för mycket från fåren. Många gör det misstaget, lär dem hålla långt avstånd och sedan förstår de inte varför de tycker att det är jobbigt att komma in nära mot stängsel, i fållor och så vidare. Allmänt så har folk ett väldigt behov av att trycka ut aussies från fåren för tidigt i träningen. Vissa trycker de ut helt i onödan. Hundarna tappar kontroll, har man otur blir de radiostyrda små vallhundsbilar och även om det finna en flashighet i det så är det onödigt att inte istället utnyttja det de är födda med. Dagens vallningsfilosoferande. :P

[Neoverona]
0

Agilityuppvisningen gick otroligt bra igår! Diablo var stora favoriten bland både stora och små, älskade att se att han tog det jätte försiktigt med det små barnen. På agility planen gick det undan, och bra såklart!

Nox hanterade barnen bra han också, han var tidigare lite rädd för dom. Men igår satte han och lät dom klappa honom försiktigt. Agilityn gick bra den också, men han är i snuskåldern så inte så bra som jag hoppades på :)

Idag har vi tagit det lugnt, ätit lite glass och varit ute ett bra tag. Hoppas på att åka ner till stranden och simträna senare, för min del också ;)

Jetaime
0

Agilitytävlingen igår gick bra (eller alltså jag är nöjd trots disk haha!). Vi blev som sagt diskade då lillan tog fel tunnelingång, men annars fixade hon resten av banan fint :)

Vår "lagledare" för Trelleborg påpekade att hon är väldigt känslig när jag sticker vidare mot nästa hinder innan hon hunnit satsa på tunneln och går därför mot fel hinder (eller i detta fallet fel tunnelingång) och jag vet att detta har hänt innan, men aldrig tänkt på eller kommit fram till varför det blir så, så nu fick jag mig en liten tänkare och vet vad vi ska jobba mer med.

Efter tävlingen körde jag upp till Knislinge för att prata med min pojkvän, ett väldigt jobbigt samtal som slutade med att jag packade ihop mina saker och åkte. Jag grät så mycket att jag inte kunde andas hur länge som helst, det kändes som att dom timmarna aldrig skulle ta slut. Och det värsta är att jag vet hur ledsen han är. Det är det som gör mest ont i mig. Men nog om det. Kände att jag inte var fullt kapabel till att köra efter att ha kört ett par minuter då jag var alldeles uttorkad och inte hade ätit något på hela dagen samt att jag som sagt var väldigt ledsen…

Idag var den tuffaste uppgiften att bara lyckas ta sig upp ur sängen. Zuki kom upp och pussade på mig flera gånger och rengjorde mina fötter. Senare åkte vi till djurmagazinet, hornbach och arken zoo och har inhandlat bla. en kylväst, ett värmetäcke (dom hade 50% och lillan kommer ju vara lika stor/liten nästa vinter;)), lite godis och färska märgben! :)

MelliPirelli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varit hundvakt idag!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet