Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 790 ggr
Jetaime
0

Midsommar! :)

Någon som har planer på midsommar?
Hur ska ni göra med era hundar? Får dom följa med, eller stanna hemma, eller?

Jetaime
2

Jag hade inga planer fram tills igår då jag och en från klubben (brukshundklubben) bestämde att vi skulle ta och grilla på stranden och käka jordgubbar 😃. Så våra hundar kommer självklart att vara med på det! Dock, om man kollar vädret idag så ser det ut som att vi får planera om lite gran….

FredTillSonen
0

Vi ska ut på landet och träffa morsidan av släkten, och vår fin Sture (aussie) ska självklart med och träffa sin bästa hund kompis Trolle (borderterrier) Så det blir nog en trevlig midsommar :)

Jetaime
0

#2 Vad mysigt :)

Jetaime
0

Kan även tillägga att jag inte först igår visste att jag var ledig imorgon. Så jag blev rätt glad över långhelg! :D

[Neoverona]
0

Inga planer som vanligt - SKÖNT! :)

Jetaime
0

#5 Jag tyckte faktiskt också det var ganska skönt att slippa flänga iväg någonstans! Nu blir det som sagt lite käk och umgås med en vän istället för min del bara :)

emeliagranstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår åkte jag, mamma å pappa upp till stugan i fjällen. Lukas, Fido å Kappi fick följa med, Dennis och King fick stanna hemma med min syster. 

Ganska kallt här och blåsigt men hur härligt som helst ändå. Vi håller på att göra om i köket här i stugan så det är väl mest jobb som står på schemat men annars ska vi bara slappa. 

Imorse sprang Lukas ner i en lerpöl så vi gick ner till sjön och han badade bort smutsen.

mingman
0

Jag är halvsjuk.

Vi körde ett lydnadspass på morgonen, och nu blir det lugnt tills kvällen då en kompis kommer. Vi kommer vara här och ta det lugnt, vill de andra göra något får de göra det utan mig och Fidel. Vi har en lugn hemmadag framför tv'n.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Jetaime
0

Själv vaknade jag med nackspärr tidigt imorse..sådär-kul..

LinDajSon
0

Vallning och gott sällskap!

Jetaime
0

#7 Mysigt! Ser härligt ut!

#10 Låter hur mysigt som helst!

Jetaime
0

Vad har ni för väder?

Har mest ösregnar det och åskar, men klarnar upp lite då och då… Vi velar mellan våra planer, men det ser tyvärr ut som att picknicken blir inställd! Gaaah!

Jetaime
0

Jag vaknade vid fyra i morse av att det blixtrade och åskade samt öste ner, och när jag kollar ut ser jag att det är sjö på hela gräsmattan och drar på mig bara en jacka och springer ut för att "rädda" kaninerna sm bor ute på gräset. Plötsligt börjar stora iskular piska mig på benen! Det HAGLADE! MASSOR!!!! I slutet på juni… im confuced.

Hur som helst upptäckte jag även när jag kom in att jag hade nackspärr… 😡

Kl 9 får jag ett meddelande från en "promenadkompis" med en BC som frågar om jag vill med ut på en sväng i fredshög med hundarna! Så lillan fick långpromis i förmiddags iaf!

Sen får vi se vad resten av dagen bjuder på..

MelliPirelli
0

Ca 12 grader ute och moln, ibland tittar solen fram. Ska äta mat tillsammans med min pappa och familj!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

[Neoverona]
0

Iskallt med sol och blåst! Seg dag, ingen av oss mår bra. Blir en riktig slappardag, lite träning uppskattades.

Sugar Mist
0

Helt okejvarmt och soligt här. Misstänker att jag dragit på mig en redig förkylning(halsfluss t.o.m. kanske?) och kan knappt svälja så jag sitter inomhus, dricker varma koppen och ser på tv i sängen med Flynn under mig, senare ska vi käka men annars blire inte speciellt mycket att göra.

-

LekGott
0

Skulle firat med tjejerna men imorse när jag vaknade så va jag inte direkt upplagd så jag stannade hemma. Körde lite agility med fokus på byten vilket gick riktigt bra och sen kom gästerna o då blev de lunch o sen kubb. :) nu sitter vi o pratar o lego ligger i mitt knä o sover som en stock!

Må gott!! 
Nathalie & Lego

EmmaVipEssi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har haft det bra i stugan, med långpromenader, spår, uppletande och lydnad.. :D