Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettgalleri
Läst 1267 ggr
Jetaime
1

Pälsmonster VS urfälld.

Ser man stor skillnad på era hundar när dom är fullpälsade och när dom är urfällda?

Nu är min hund rätt ung fortfarande, men kommer ihåg förra året när hon hade vällt av typ ALL päls… och innan dess hade hon så mycket. Väldigt stor skillnad.

Lägg gärna upp jämförelsebilder :)

Jetaime
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pälsmonster kommer lilla fröken fin aldrig bli, men nu när hon är pälsad är hon riktigt stilig tycker jag :)

Första bilden är på en ettårig lite urfälld fjant (och jag undrade varför folk inte kunde se att jag FAKTISKT hade en aussie, hahahah!). Och blir nr två är en snart tvåårig dam som är bra pälsad. :)

LinDajSon
0

Folk tror alltid att Jin är utfälld. Faktum är att han nästan inte fäller något överhuvudtaget. Men något pälsmonster är han inte, manen svansen och "byxorna" ger intrycket av att han har mer päls än han har. Lillan har mycket päls nu jämfört med som valp men kommer aldrig bli fluffig. De behöver inte vara fluffiga för att vara korrekta heller. Atrhos, den hunden har fått massor med päls… och blivit lite fet… sedan han flyttade. Fluffis.

Jetaime
0

#2 Hon kommer säkert få ungefär lika mycket som Zuki :)

Jag tycker Zuki är sååå snygg nu när hon har mer päls än som man ser tex. på bild 1 😃 men något pälsmonster är hon inte…

[Neoverona]
0

Nej faktiskt inte speciellt mycket, båda mina fäller lite hela tiden, så pälsen är väldigt jämn av sig.

EmmaVipEssi
0

urfälld….

EmmaVipEssi
0

i päls… så rätt så stor skillnad..

neapeaw
0

En urfälld texa kan jag bjuda på! ;)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
LinDajSon
0

#3 Zuki hade väldigt lagom mycket päls så det låter helt ok i mina öron. :)

reverse
0

Ser ingen skillnad på Loke. 😮

//Lina

julia12313
0

#6 på ena bilden har han/hon ingen svans? o-o Eller är det bara jag som ser dåligt? xD

neapeaw
0

Haha tänkte på de jag med ;) men hon kanske drar in den på ena bilden eller nått ;)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

Ronja&Ila
0

#10 & #11 haha hon viftar på svansen :)

EmmaVipEssi
1

Som Ronja säger, Essi viftar på svansen rätt rejält så på andra bilden är den vikt på sidan :-D

EmmaVipEssi
0

här finns svansen med.. ;)

MelliPirelli
0

Har inga bilder här och nu! Men Winnie är rätt lik Essi i pälsen, förutom att Essi (enligt bilder) verkar ha liiiite mer när hon är fullpälsad.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

EmmaVipEssi
0

vip är de ingen större skillnad på.. men som jag har upplevt genom år med aussien är att just hanarna fäller betydligt mindre medans tikarna fäller efter varje löp.  Vip har som aldrig blivit så "naken" som Essi blir..

Anibaz
0

#16 Min tik fäller snarare innan varje löp.

Jetaime
0

Flera som har några bilder att bjuda på?

neapeaw
1

En till på texa :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

EmmaVipEssi
0

Vip "urfälld"

EmmaVipEssi
0

Vip i päls