Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 242 ggr
Jetaime
0

Jagar era hundar..

Jagar era hundar kaniner, katter, fåglar, vilt eller något annat när ni är ute?

VildaVittra
0

Nej, jag har koppel på dom. Men de skulle väldigt gärna göra det, speciellt de där travbiffarna i hagen utanför stuteriet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Jetaime
0

Min lilla fröken har aldrig gjort det innan, men har på senaste tiden fått för sig att jaga kaniner lite grann (vilda då, inte min som jag har i trädgården). En liten trotsperiod bara hoppas jag. Det är inte så att hon blir helt låst utan kommer alltid tillbaka till mig igen.

Fialialej
0

Ja det försöker hon med. Men jag har lärt mig att ha koppel på när hon är ouppmärksam på mig så vi har sluppit jakt senaste tiden. Tråkigt men så får det va…

"På natten är alla katter svarta"

EmmaVipEssi
0

Essi jagar inte å skulle nog aldrig våga göra nått sånt utan tillåtelse.

Vip däremot kan jaga katter, å renar men han jagar ju inte på så sätt att han sticker å driver iväg.. han jagar bort dom 20-30 meter ifrån mig och återvänder. Han håller dom bara undan för mig så att säga. men självklart får han inte heller, går i koppel där de finns chans att dom finns osv.

mingman
0

Inte alls - så oerhört skönt!

Det är dock inte på något sätt min bedrift, han bara är och har alltid varit sådan. Vi har haft rådjur framför nosen och han har mest tittat lite förvirrad när de sprungit iväg.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/