Helgen 4-6/7 -14!
Godmorgon! Hoppas ni haft en bra vecka och kommer ha en fin helg!
Några planer inför helgen?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Ska iväg till jobb om en stund, sen blir det jobb 11-17 och jobbintervju (träffa en ny familj som behöver assistans till sin dotter) direkt efter!
När jag kommer hem sen blir det duscha, föna och fixa Zuki samt packa inför rasspecialen imorgon!
#1 å så roligt med både jobbintervju och rasspecialen.. oj vad jag ska dit nästa år!
Här blir helgen rätt hektisk, om några timmar åker vi iväg och tävlar både i lydnadsklass 2 och i mästarklassen i rallylydnad. Hej och hå, vad har man gett sig in på med två tävlingar samma kväll.. :P
Imorgon blir det bröllop för min syster så hundarna kommer få de rätt lugnt, och söndag blir de säkert en hel del också då en massa släktingar har kommit upp från södra sverige för å vara med på bröllopet. :D
Fick bli en skogspromenad idag, fick köpt ett rullkoppel till Diablos så han får vara "lös" i skogen :) Får se vad helgen bjuder på! Lycka till ni som ställer på rasspecialen! Ni har 15% rabatt hos mig och koppel till BIR/BIM!
#2 Intervjun gick bra! Ska dit igen nästa vecka och prata med ingående osv innan jag ska provjobba sen ska dom ha brev från belastningsregistret osv.
Ska bli kul med rasspecialen! :D
#3 Ska du dit?
Ska åka till Mjörn och fiska om en stund :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Vi har varit på Alingsås husdjursmässa idag, Flynn har agerat gosedjur till småbarn. Han är nyligen duschad, fönad och borstad, ska försöka fixa öronen lite senare också.. Flynn har upptäckt hur kul det kan vara att hoppa upp i famnen från trimbordet.. bild där nere! Imorgon åker vi ner till bjuv på rasspecialen(#1 Ser du mig, säg hej!) På söndag… inte en aning om vad vi gör då.. Chillar kanske?
-
#6 Äh, jag brukar vara ganska så lost… Men annars är jag rödhårig och den som ser mest virrig ut och Zuki är ju lätt å känna igen ;)
#4 Tyvärr inte, har inte skjuts :) Tråkigt då alla Nox syskon kommer dit.
Imorgon ska jag å Lukas möta upp Josefine (Lukas uppfödare) sen ska vi samåka upp till Piteå där vi ska på utställning, även Lukas ena syster ska ställas där. Blir säkert skitskojjigt! Dock så fäller Lukas som ett träd på hösten så har inga höga förväntningar.. men vi ser ju hur det går!
vi åker hem på söndag efter utställningen å sen på måndag ska jag å Lukas åka buss upp till stugan i fjällen, vilket tar typ 5timmar.. Tur att han är så otroligt trygg å lugn så det kommer nog gå bra. Det är också minst 3 stopp under resan då han kan rastas!
Här är en bild på Luckepucke, vågar knappt röra honom nu inför utställningen för jag är rädd att han blir helt hårlös.. har tvättat med torrschampoo på benen och manen där han va som mest smutsig resten får vara.
Vilken kväll det blev! Vi tävlat på en tävling där det var fem tävlingar igång samtidigt, och vi hade de lite stressigt med att hinna med både rallylydnaden och lydnaden som vi tävlade med.
I rallylydnaden gick det bra, hon fick ännu ett godkänt resultat i mästarklassen så nu behöver vi bara ett till sen är hon rallylydnadsmästare!
I lydnaden gick det ännu bättre, med fem tior och trots en nolla fick vi vårt 1:a pris och nu är hon uppflyttad till lydnadsklass tre!
Vilken galet bra kväll!!
#8 Hade du sagt till lite tidigare hade du kunnat samåka med oss! ______________ Och nu börjar nervositeten komma… Första gången jag vistas på utställning för att själv ställa ut och inte agera fotograf åt någon som vill bli fotad… Och när hunden bara stod och vrålade på senaste ringträningen känns det allt annat än okej… ):
-
#8 #11 Ja tänte precis säga att det fanns folk som skulle dit från samma område som du kunde åkt med. Zukis brors matte hade också plats i bilen.
Zuki fick iallafall ett Very Good och vann sin klass :) Fin kritik från domaren som tyckte hon var väldigt välmusklad och fin i kroppen och mycket trevlig!
Mina tävlingsnerver är befintliga och resulterade att Flynn först skulle bli visad av en bekant till min plastsyssling, men eftersom han är en mattegris stresskräktes han innan han gick in i ringen.. Jag kunde inte gå in i ringen, vilket resulterade att min mamma fick visa honom, och han slutade sist i sin klass med relativt bra kritik. Fick även reda på att Flynns kusin blev BIR, skoj!
-
Skulle tyvärr ha blivit lite problematiskt då jag skulle ha Nox med mig (kullträff) och han är inte jätte förtjust i främmande. Vi kommer nästa år! Grattis till bra resultat!