Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 2322 ggr
AussieLeija
0

Halsband till valp

Hej! Snart ska jag köpa hem massa grejer till Leija. Men jag har lite svårt för att veta vad jag ska köpa för storlek på halsbandet. Det vanligaste är upp till 30 cm men jag tycker det ser litet ut när man kollar på det. Kommer ni ihåg vad ni köpte till er valp? :)

Jetaime
0

Hm.. minns inte vilken längd faktiskt, men hade ett som var väldigt ställbart, nästan lite för stort först, men hon kunde ha det även som vuxen sen.

AussieLeija
0

Jag kollade upp hur stort 30 cm var hos djuraffären och det såg väääldigt litet ut… Men sen om man söker på "valphalsband" på olika sidor så är de oftast upp till 30 cm… Haha det är ju jättesvårt! Vill ju beställa hem sånt innan hon kommer… Får väl helt enkelt kolla med uppfödaren om hon kanske har koll :)

emeliagranstrom
0

Uppfödaren kanske kan mäta? :) Sen är det bra att köpa lite större för de växer fort! 

Jag köpte ett halsband och koppel i ett, det såg ut som ett retrieverkoppel fast det fanns en stopp som man kunde reglera själv. Jag köpte det på Arken Zoo å jag tycker att de va jättebra, gick fort också att ta på och var inte så dyrt. :) När han blev lite större köpte jag ett halvstryp som han ganska fort växte ur.. haha.

LinDajSon
0

Feng hade katthalsband första månaden. I dag köper jag 40-45 till henne, ca 14 månader gammal. Aussievalpar kan variera friskt i storlek. Be uppfödaren mäta veckan innan leverans. :)

gris3n
0

jag köpte nyss ett nytt halsband till min valp på 4 månader (han tuggade sönder det gamla) i storlek M/L (som är väldigt ställbart, )det passar perfekt och jag tror det hade passat även när han var mindre.