Vem står er hund på?
Ni som är gifta eller sambos, står båda skrivna på er hund eller är det bara du eller han/hon som står på den? Och isåfall varför och hur skulle ni då ställa er till en "skilsmässa" där hunden hamnar i kläm?
Ni som inte är i denna situationen får gärna skriva hur ni tänker ändå.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Mina hundar står på mig, förut stod Diablo på mamma. Mina hundar kommer alltid stå på mig, oavsett vad.
Min hund står på mig!
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Minderårig, hunden står på min mamma.
-
På mig!
Min hund står på mig, och skulle inte för allt i världen få för mig att låta någon annan (tex. pojkvän/sambo osv) skriva på som delägare när jag köper ny hund heller.
#3 Du kan skicka in ägarbyte om du vill att han ska stå på dig, jag bytte när jag var 14.
#6 Jag tycker det är märkligt att man kan stå på ett djur när man är under 18. Jag minnas att jag inte fick stå som ägare på min katt först jag fyllde 18… Men det är iofs ett par år sen.
Eller kan det kanske vara så att man inte får KÖPA ett djur när man är under 18, men göra ägarbyte?
#6 Opsis uppfödare ringde in till SKK när vi köpte honom för att se om minderåriga får stå som ägare och det får man inte.
-
Jag är också omyndig, i typ en vecka till…
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Jag stod som ägare på min första Aussie när jag var 14! Dock var detta många år sedan. Men nuförtiden måste man vara 18 alltså?
Jag köpte Nox alldeles själv, skrev på alla papper. Jag har inte varit med om några problem, vissa papper behöver en myndig skriva på, det behövdes för Nox patella undersökning. Så går gör det, mejlade också SKK innan jag bytte ägare till Diablo. Vet flera som står på sina hundar som är minderåriga.
Fidel står på mig och är bara min. Det skulle aldrig komma på tal att sambon skulle få någon som helst äganderätt på honom om vi separerade. Däremot skulle jag väl försöka låta dem träffas efter bästa förmåga.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Mitt namn står i alla papper. Det är såklart enklast att ha det så vid en ev separation.
"På natten är alla katter svarta"
Jag är 17 och står som ägare på min hund :) så de går
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Har ingen hund än, men mina djur står på mig vilket även hunden kommer göra. Vill ha mina djur skrivna på mig, känns bäst så.
Jag kommer troligen stå på hunden fast jag och sambo köper den tillsammans. För det är jag som kommer ta hand om den och träna med den, sambon har inte och kommer inte ha tid. Så känns bäst så.
#9 Det är fel, för jag står som ägare för min hund hos SKK. Fick bara tillbaka ägarbytesblanketten jag skickat in, där de bad mig om mina föräldrars undersrkift. Känner flera minderåriga som registrerats som ägare hos SKK och JBV.
Hugo står på mig, Kenzo är ju inte min så han står ju såklart på hans ägare.
Både de jag har kvar och den utflyttade står på mig och enbart mig. Min sambo har inte det engagemang i hundarna som jag skulle förväntat mig om han hade velat äga dem på papperet. Han skulle inte vilja ha dem om vi gick isär heller. :P
putt!