Jag ska idag inte göra något speciellt, koka lever( fy bubblan vad det kommer lukta), och lägga upp lite planering inför helgen. Imorgon, tidigt, åker jag hela vägen ifrån Göteborg till Söderköping för att vara med på Blue alert's kennelträff, ska bli kanonkul att träffa alla igen, trots att Opsis inte finns med oss längre. Hem kommer vi inte förrens på söndag kväll :)
-
Ikväll blir det simträning för grabbarna, och imorgon Tvååkers utställning med Nox (ska ej ställa). Får se vad söndagen bjuder på.
Jag ska jobba inatt och imorgon bitti åker vi till min hemstad för sol och bad osv. Och på eftermiddagen åker vi till gröna lund för att kolla på sommarkrysset :)
Jag å Lukas fortsätter att chilla i fjällen, idag har jag bränt mig nå se kopiöst att jag skulle vilja lägga mig i ett badkar fullt med is!! Det är mao väldigt soligt och varmt!
Valla lite nöt med Jin är min plan
#1 Åh vad kul med kennelträff! :)
Själv ska jag till Marsvinsholm imorgon och tävla i agility (inoff) :)
Sen på söndag ska jag träffa den "nya" familjen som jag ev ska börja jobba med (personlig assistent till deras dotter).
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Kom ju på en rolig sak som vi gjorde idag!!
Vi måste träna på fotgåendet i Lydnaden samt bygga muskler i frambenen, han har lite lösa rörelser..
Men i denna värme som är just nu så går det knappt att göra nåt ordentligt träningspass för man dör ju bara nästan av värmeslag.. haha.
Då när vi var nere vid sjön å bada så är det väldigt långgrunt och då kom på jag att vi skulle köra fotgående i vattnet. Det gick skitbra och va hur kul som helst! Då fick vi in både fotgående-träning samt att bygga muskler när han gick i vattnet! :) Imorgon ska det också bli varmt så då gör vi en repris!
#7 Smart där ;)
Jag och lillan blev diskade i båda loppen idag ;) men rätt nöjd ändå!
Nu ska jag strax iväg på en "fortsättning" på min arbetsintervju, eller vad man ska säga. :)
Vallat kor i dag med Jinpan. Amerikansk instruktör, trialträning. Gick hyfsat faktiskt, han har inte sett kor på ett år och inte ens en handfull rundor då… så vi är väldigt gröna. Men han fick beröm av instruktören, och jag hade blivit bättre på att läsa kor så jag fick beröm jag med, tjohoo (för er som inte vet fick jag skäll för min värdelöshet förra året ). Jaja, får se hur vi gör med kor framöver. Intressant att köra lite i alla fall. Jin tycker det är roligt.
Hemkommen från kennellägret. Riktigt kul och trevligt, är lite förvånad över att han skötte sig såpass bra som han gjorde. Fick lite tips på vaf jag kan träna inför vår lydnadsdebut(har svaga förhoppningar om att det blir i höst ) och vi ska träna jättemycket. Hans favoritmoment är helt klart hoppet och det tog inte lång tid innan han fattade poängen. Idag spårade vi lite. Flynn fick ett viltspår(första gången han går ett) och sen fick han spåra upp en man också men det var läskigt, så han fick spåra upp mig istället, det var roligare! Flynn gick viltspåret väldigt noggrant, och blev helt överlycklig när han hittade klöven och bar den ända till platsen där vi fikade. Under lunchen gick en löptik, en gammeltant och en annan. hanhund löst i klubbstugan och Flynn gick lös han med. Skötte sig gudasnällt, stack fram lite då och då men inget speciellt FY VAD DU ÄR DUM stickningar utan mer när han tyckte att det lockade alldeles för mycket. Mest satt han eller låg brevid mig och tiggde mat. Nu är både hund och människa dötrötta så om någon timma sussar vi.
-
Sitter å funderar på om jag ska anmäla mig å Lukas till lydnadsprov i Skellefteå den 23:e augusti. Våra senaste träningar så har det gått riktigt bra!
Precis hemkommen efter promenad/träning med en kompis :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Igår blev en väldigt lyckad dag! Jag fick jobbet som jag sökt och det var inga som helst problem att ha med hunden när det passade till det vi ska göra den dagen! :D
Och senare blev det en snabbis in på gården där vi vallar för att kika på kattungarna och getterna innan vi for vidare till klubben för att träna lite agility. Blev mest kontaktfält och en liten hoppövning!:)