Positiva tråden Juli 2014!
Här kan man skriva ner allt positivt som händer denna månaden! :D
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
En sak som är både positiv och negativ är att jag from. den 1 augusti inte längre jobbar på mitt gamla jobb, meeeen, att jag redan har lyckats fixa jobbintervju och kommer i vilket fall som helst ha lite extrajobb oavsett. Samt att jag har en innestående lön så kan ha lite "semester" i augusti ändå :)
Jag ska äntligen få träffa min Leija! Längtar som tusan!
Jag flyttar till Forshaga i augusti för att gå Hundsport på ForshagaAkademin! :DDD
-
Har blivit inkallad till arbetsintervju! :)
#2 Spännande! :D
#3 Så himla kul! Löste det sig så Flynn fick följa med?
#4 Lycka till! Jag ska också på arbetsintervju, imorgon! :)
Kändes som att vallningen idag gick framåt! :D
Idag har vi provat på Sök och det va hur kul som helst och Lukas var superduktig, detta är något vi kommer att fortsätta med. Och dessutom har vi fått komma med i en superhärlig Sök-grupp där det finns med 2 aussies ! :D
Varit på Universeum för förstagången och det var rätt trevligt faktiskt!
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
#5 Vet inte än, men hörde att en annan blivande etta där fick dispans för sin hund som var 10mån då, precis som Flynn är då. Vi ska ringa dit på måndag och höras vid, annars ska jag blinka lite extra åt min plastsyssling vars kelpie är genomgo och höra om jag inte kan få låna henne tills Flynn får följa med.
-
är så sjukt positiv just nu… Så glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Vi tävlade i mästarklassen igår och i lydnadsklass 2. Det som imponerar mest är att Essi fixar att lägga en platsliggning, avbryta i lydnaden med en paus för att tävla i rallyn för att sedan återgå till lydnaden och göra resterande moment..
Hon får godkänt i båda klasserna - galet stolt! Fem tävlingar igång samtidigt så sjukt mycket folk å ändå presterar hon så pass bra att vi fick 5st 10:or (fria följet, inkallning, apportering, rutan, helheten), 2st 8;or (platsliggning, fjärren) en 5:a (hoppet) och en 0:a (läggande).
Fria följet var som att gå på moln, jag tänkte hela tiden, " det här går inte, det går inte, hon är otrolig, det här är inte sant" efter sista halten och momentet avslutat av tävlingsledaren ser jag betygen en 10:a ! helt jävla galet, där å då hade hon vunnit tävlingen för mig! :D
Men hoppet är värt en egen berättelse. hon hoppade ut och fick för sig att hon skulle hälsa på domaren, men efter två kommandon sätter hon sig, dock jämsides med hopphindret, så det här går aldrig han jag tänka, men ger henne ordet hopp. hon ställer sig upp på väg att komma, men backar och hoppar över hindret, slår dock i på vägen tillbaka. Men att hon lyckas vända å ta hindret ändå är en stor vinst i mina ögon. ! :D
Ska börja gå ut med grannens hund några gånger per dag. Kan inte vara så mycket svårare med tre än två ;) Ska bli roligt, blir nog några träningspass också.
Har anmält Lukas till MH den 17:e augusti! Blir spännande!
Den 20:e debuterar jag och Diablo i avanceradklass i Rallylydnad!
Haft en rolig norrlandstripp med gänget. Två veckor till trial, inte särskilt taggad men det blir nog roligt.
Jag har redan fått nytt jobb trots att jag har tre veckor kvar på mitt gamla, så kommer börja det nya när det gamla tar slut! Och får lov att ha med mig Zuki ❤️
Vi ska börja ska börja viltspåra!
-
Jag kom in på högskolan! Så glad!!!
#17 Grattis! :)