Vad är din hund rädd för?
Finns det något din hund/ar är rädd/a för?
Och isåfall vad och hur reagerar dom? Går det över?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Mammas hane är rädd för sladdar, haha. Vet inte riktigt varför, men han vill helst inte kliva över dem. Nu på senare tid så är han nojjig över trösklar också, kan vara för att han glidit ner för trappan och snubblat över tröskeln för det är bara träskeln från hallen in i köket haha :)
Min hund är bland annat rädd för bilar som kör fort. Då springer han iväg så långt han kan i kopplet och lägger sig ner på marken och blundar. Han gör så om man snurrar kopplet, springer med honom i koppel, hoppar bredvid honom och så vidare också. Att klippa klor tycker han är hemskt. Såna där rull måttband är också läskiga (vet inte vad dom heter, men det är såna som kan dras in av sig själva). Kommer inte på något mer.
//Flöffo
Bara sådär… så kan jag inte komma på nått speciellt. Hon kan klart reagera på olika saker, men det är inget kvarstående och då brukar hon mest "muffa" lite osäkert, och sen när hon inser att det inte är nått farligt så blir hon skitglad!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Min hund är rädd för getingar och insekter. Inte kan han ligga på gräsmattan bland vitklöver för alla humlor. Han tappar svansen och vill gå in.
Annars är han inte rädd för något, jo kloklippning då men matte är snäll och klipper aldrig i pulpan. Han måste tyvärr ha munkorg vid kloklippningen dock.
Jo en sak till, han är rädd för kastspön. Går inte fiska med honom med. Däremot meta. Det är svischljudet från kastspöet han reagerar emot.
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Har sett Lukas rädd en gång och det var då vi gick en promenad i skogen och det stod en jättestor röd snöslunga eller va de nu var på sidan av vägen. Då backade han och började skälla på den men då jag gick fram till snöslungan så kom han fram också sen var allt frid å fröjd. :) Han är typ inte rädd för nånting.. men han är ju ung också så vi har ju inte hunnit uppleva allt farligt än. :)
Nox - Att gå över kablar (har blivit bättre, mer att han inte gillar det), ljud, dörrar/luckor, vissa människor, dammsugaren (har blivit bättre). Han kommer över det snabbt.
Ingenting speciellt, inte vad jag märkt iaf.
-
Loke är inte rädd för något särskilt vad jag märkt. Han var osäker att gå i typ brandtrappor (sådana där glesa i stål) när han först stötte på dem, men då fick han direkt uppmuntran att undersöka närmre och efter några gånger var det ingen grej längre.
//Lina
Det enda ila är "rädd" för känner obehag för är trappor där man ser nedåt, hon löser det alltid själv och övervinner det och tar sig upp. Är de sådana trappor hon börjat gå i mycket som hon "känner" är det inga problem, men nya trappor med spjälor / luckor. Vad det beror på vet jag inte men det viktigaste för mig är att hon övervinner det! Tror inte de har med höjden heller få hon hoppar upp/ ned på saker utan problem , går även bruksstegen utan problem även första gången!
Gå nära kanten när man går på broar är ingen hitt.
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Dammsugare och kompostgaller. 😛
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com