Vinnare månadens trick #2
Vinnare månadens trick #2 är emeliagranstrom! Grattis!
https://www.facebook.com/photo.php?v=10203349395067967&set=vb.1003712922&type=2&theater
Såhär beskriver hon hur hon lärt in tricket;
Jag lärde in backa väldigt tidigt för att han skulle vara medveten om att han har bakben också.. hehe. När jag läste lite om hur andra hade lärt in backa så hade de fört en godis/leksak mellan frambenen och under magen men när jag gjorde det så la sig Lukas bara ner så jag förde godiset ovanför huvudet istället. Använde klicker och klickade i början bara när han lutade tyngden bakåt och sedan utökade jag till steg.
Då kunde han backa när jag gick emot honom, när jag lärde in att han skulle backa ifrån mig då jag stod stilla så började jag gå 2 steg mot honom och sen backade jag 1 steg. Jag lurade honom lite att backa ifrån mig, han var egentligen inte van att jag gick emot honom utan bara att jag rörde mig. Vi utökade stegen att både han och jag backade och tillslut funkade det bara att jag stod
"På natten är alla katter svarta"
Grattis! :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Grattis! :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Taack! :) Kul, ska klura på vad nästa trick ska vara så kommer det upp ikväll eller imorgon :)
Grattis! Hoppas fler är med nästa omgång för det är väldigt svårt att välja när det är så få bidrag. :)
"På natten är alla katter svarta"
Jag filmade med min mobil och la upp på fb, det kan man ju göra med dom flesta mobiler nu för tiden :) Vet nämligen att många inte kunde ladda upp film osv.. Och är det så att man inte hinner lära in tricket perfekt så tycker jag det duger alldeles utmärkt med ett delmoment eller utfört med lite hjälp.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!