Värmen
Hoppas ni alla överlever i denna värme! 😎
Vad gör ni med era hundar nu när det är så varmt? Hur blir det med motion och träning?
SMHI har gått ut med klass 2 varning i stora delar av landet, http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/Varningar.
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
För oss blir det mest vila hela dagen och ev träning eller bad på kvällen :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Två pyttekorta promenader och resten vila. Är solen i moln så blir det lite träning. Simträning någon/några gånger i veckan runt kl 21. Vi klarar inte av värmen överhuvudtaget, tyvärr.. Verkligen inte när det är +35C i skuggan!
Se ligger ute hela dagarna, för varmt inne. Bean med skugga i trädgården. Rastar kort i skogen bakom huset. Har inte tagit långpromenad på över en vecka nu. Vallat lite korta pass sent på kvällen. I går badade de. Överlag tar vi det väldigt lugnt med hundaktiviteter så att de inte tar ut sig. Varken Jin eller Feng har väl särskilt ont av värmen men de är inte immuna mot värmeslag och jag tar inga risker.
Vi tränar på kvällen ibland, lugna promenader och en hel del simträning. Tyvärr är det massa alger i skärgården där vi uppehållit oss, så nu kan vi knappt simma här längre. Jag hoppas verkligen att denna värme försvinner snarast!
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Lukas får vara ute på gården, han svalkar sig i dammen då han känner för det. Han ligger gärna i solen men brukar säga åt honom att lägga sig i skuggan. Mycke vatten, men inte för mycket på samma gång! På kvällarna när solen gått ner har vi kunnat träna lite lydnad. Lukas mår inte så dåligt av värmen han är sig själv fast med lite fler vilopauser :)
Alva får vara inne för hon fattar inte att hon ska ta det lugnt. Ligger ändå som en klubbad säl härinne så det är nog ok. :)
Har gjort lite sökövningar och så ute på kvällen, då blir hon trött också.
"På natten är alla katter svarta"
Här blir det inte heller mycket aktivitet på dagen när det är som varmast, om vi inte åker iväg och badar där han kan göra som han vill. För det mesta plaskar han större delen av tiden i vattnet då.
Har inte gått någon långpromenad sedan den här bastu-värmen började. Kan bli någon längre promenad på kvällen dock. Även träningen.