Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1313 ggr
OurOzzy
0

Ni med aussie - hur bor ni?

Har sedan 5 år tillbaks vetat att jag vill ha en aussie, vilket kommer att bli vår hund nummer 2. ❤️

Kommer dock att vänta tills vi flyttat till landet, och är då nyfiken på hur ni med aussies bor? Bor ni på gård? Hus i samhälle? Eller lägenhet? Berätta gärna också hur det fungerar. 🙂

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Jetaime
1

Jag bor i hus, men letar lägenhet och Zuki kommer då självklart följa med mig när jag flyttar. Jag ser inget problem med att ha en arbetande/aktiv hund i en lägenhet (som jag brukar säga så är det ju inte så att jag kommer att valla fåren eller ställa upp en agilitybana inne i lägenheten).

Drömmen är såklart att bo på en gård på landet, men hus funkar fint det med. Skönt med trädgård. Men vi ska nog klara oss fint i lägenhet också.

AussieLeija
2

Jag bor i lägenhet. Men vi har jättebra grönområden precis utanför dörren, eftersom vi inte bor centralt och dessutom i en liten stad. Har haft hund i lägenhet förr och det har inte varit några problem. Nu bor dock min mamma på landet med hundarna och det är ju såklart att föredra. Jag har själv drömmar om att hitta ett hus. Men just nu är det fokus på studier. Bara för att man bor i lägenhet så behöver man ju inte vara "lat" ut måste man ju med hunden ändå :)

[Neoverona]
1

Bor i lägenhet med gräsmatta (som ett radhus) med dagis och alla andra idioter. Funkar jätte bra, tyvärr inte det perfekta stället pga massa oljud. Hatar att bo här.
Bor precis vid landet, massa åkrar precis vid huset (positivt, men var är skogen?!). Kommer flytta till en lägenhet (vill bo i hus tillslut) om något år förhoppningsvis, men det måste vara nära till naturen och till klubben.

MelliPirelli
1

Bor i villa, men har även bott i lägenhet. Inget slår väl att kunna ha ytterdörren öppen och låta hunden gå som den vill. :)

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

emeliagranstrom
1

Just nu bor jag hemma  på vår gård, dock så ligger vår tomt precis intill E12:an som är en väldigt trafikerad väg men vi har ytterdörren öppen och hundarna går in och ut som de vill, men för de mesta har vi koll på dem. Lukas har iaf aldrig kutat över vägen och tror ärligt talat att han inte skulle göra det. Han är ingen rymmare, han vill helst va nära. 

Men är ganska less på att bo hemma så beroende på var jag får jobb så får jag väl hitta mig ett ställe, antingen hyra ett mindre hus eller en lägenhet, det får vi se. Lukas är så trygg i sig själv å stabil så tror inte alls de skulle va problem för honom att bo i lägenhet, dock så skulle han nog varna då det går folk i trapphuset men det är ju en vanesak :)

neapeaw
1

Bor i lägenhet med texa och vår lilla hund. Funkar jättebra då vi är ute hela dagarna pch svärföräldrarna har stuga vid sjö på landet så där får alla vovvarna springa nästa varje dag nu på sommarlovet :) annars är vi ofta i skogen då det är cirka 1km till ett härligt elljusspår :) Men vill såklart bo på landet, men de får dröja då jag och texa kommer troligen flytta till Spanien om cirka 2 år :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
OurOzzy
0

#6 Kan förstå det, då får ni den fria känslan ändå. :) Har också möjlighet att vara mycket ute på landet hos mina föräldrar vilket såklart är en fördel även om det känns enklare att bo på landet med vovvarna. Spanien lät ju inte helt fel annars! 🙂

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

MikkansBuse
0

Vi bor i en lägenhet med våran kille i ett mindre samhälle, mittemellan skog och centrum. - Har en bra blandning av buller och natur, otroligt bra när man kan välja. För träningens skull oxå! Så för oss funkar det jättebra!  Dock, drömmen är att bo i villa ute på landet. Att bara kunna öppna ytterdörren utan besvär. Den drömmen brukar gå i uppfyllelse för Jax när vi är hos svärföräldrarna. Han trivs verkligen med att vara "gårdshund". Men för en annan är det väl bra att bo i lägenhet för motionens skull, för alla sätt aussien "tvingar" ut en på utflykter! Haha.

Ronja&Ila
0

Bor i en etta på 32, inga problem men drömmer om ett hus i framtiden men börjar med en större lägenhet ( som inte finns). Som många skrivit innan så gör vi våra aktiviteter utomhus , förutom småsaker som tex trix osv.

Sugar Mist
0

I en villa med större gårdaktig yta på landet mitt ute i ingenstans. Flyttar till en mindre trea(?) 15 augusti dock.

-