Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: aussieprat
Läst 1099 ggr
Jetaime
0

Får era hundar vara i sängen?

Zuki har sen valp haft väldigt strikta regler gällande det där med att vara i sängen, från början var det big-no-no! Sen med tillstånd… som mer eller mindre har blivit "när hon vill" (dock säger jag att hon ska hoppa ner så gör hon det). Och jaaa, det äääär mysigt med hund i sängen, men inte hund som fäller! Gaaah! Hår överallt! ;)

Vad har ni för regler hemma?

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

:)

[tk1971]
1

Det är lite… komplicerat. Officiellt är det nej, särskilt från husses sida. Jag däremot tycker det är mysigt med en liten hund där så ibland får hon komma upp. När inte husse ser 🤫

molam
0

JAjjemen! Tre af dom sover med mig i sängen, dom får vara i både soffa och säng, dom är också familj

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Jetaime
0

#2 Hahah 😃

molam
0

Upptäckte nu att det var Aussies iFokus 😞 Klickade bara in på senaste inlägg

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Jetaime
0

#5 Det är absolut ingen fara ;) Du är välkommen att skriva här också :)

[Neoverona]
0

Självklart! Det började när Nox kom hem, han var lite för söt och go :)

Spöket
0

Har en pudel, hon sover i sängen och helst med täcke på sig, chillar i soffan eller i fåtöljen när vi är i vardagsrummet, hon ligger aldrig på golvet 😃

Multi vad?

emeliagranstrom
0

När jag skaffade honom så sa jag blankt nej till att han skulle få va i sängen, men det tog inte lång tid innan jag ändrade mig.. haha. Dock så får han bara hoppa upp i sängen om jag säger till. Nu när han fäller så får han inte va i sängen! ;p

MelliPirelli
0

Hon fick inte det tills pojkvännen kom och tog upp henne…

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

LinDajSon
0

De får inte vara i sovrummet när de är skitiga, annars är det fritt fram. Försökte ha en "inge hundar i sovrummet"-policy efter renoveringen men äeeeh.

AussieLeija
0

Jag vill helst inte att hon ska vara i sängen. Men det känns som att jag inte kommer klara det sä länge :p

Ronja&Ila
0

Min hund får vara i sängen, men hon vill inte;) hon brukar alltid hoppa upp i sängen när jag borstar tänderna sedan busar/myser vi någon minut innan hon hoppar ned!

CelsiusT
0

Vår hund (bc) ligger inte i sängen när vi sover. Han kan gärna komma upp på kvällen och mysa lite, fast oftast frågar han om lov/väntar tills vi ber honom komma upp. Sen hjälper det inte hur man beter sig, när det är dags att sova så går det inte att få honom kvar i sängen. Släcker man lampan så går han ner på golvet, husse har försökt hålla kvar honom någon gång men det är stört omöjligt. Sen på morgonen så håller han sig på golvet tills man vaknat, då man slår upp ögonen så kommer han fram och ställer sig brevid sängen, så får man liksom be honom att hoppa upp och då gör han det gladeligen. Slänger sig på rygg mellan husse o matte och vill bli kliad på magen, lääänge ;P 

När vi lämnar honom ensam hemma så ligger han alltid i sängen (om inte vi stänger till sovrummet). Och ibland dagtid kan han hoppa upp o lägga sig där, men det är ganska ovanligt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[TooLoover]
0

Har ingen aussie, men hunden jag har får inte vara i sängen! ._.

Föräldrar ni vet ..  🤦‍♂️

CorneliaAndersson
0

Har ingen hund just nu.
Men hade jag haft det så skulle den få vara i sängen. Absolut! 
Även vid fällning, jag finner inte problemet större än att man kan dammsuga :P

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

reverse
0

Nej, inga hundar i möblerna. Har aldrig varit någon stor grej, verkar inte vara så intressant till att börja med.

//Lina

neapeaw
0

Tänkte ev låta henne vara de, tills de kröp en fästing på mig när hon låg bredvid. Så nej hundarna får vara i sin egen bädd eller vart dem behagar men inte sängen :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Sugar Mist
0

Ja.

-