Simmar/badar?
Förra helgen passade jag Zukis syster Indi och deras andra hund Blåna, och vi var iväg till stranden och det är ganska roligt faktiskt, för Indi liksom springer ut i vattnet och börjar simma! Zuki går gärna ut i vattnet om man kastar något eller om man själv gå ut, men hon skulle inte få för sig att gå ut och börja simma av sig själv, och heller inte hoppa från bryggan!
Däremot var jag och en vän till mig och hans jrt på stranden här om dagen och badade även vi, och vi hoppade från bryggan och då kom Zuki också i och simmade som tusan! ;)
Simmar era hundar, eller nöjer dom sig med att bada eller kanske inte bada alls?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Nox älskar att simma! Diablo tycker att det är lite jobbigt när det är träning, men han älskar det :) Vatten är jätte roligt enligt dom, och de blir galna när vi kommer till stranden :)
Hon simmar inte frivilligt utan behöver något kastat, har dock hänt en gång att hon simmat helt själv! Hoppas polletten trillar ner snart :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Zuki har precis lärt sig att hoppa från bryggan! ;)
Flynn kastar sig ut för bryggan, tvekar inte. Upp för stegen går han också numera.
-
#4 Hihi, så skön så! Sett på fb ;)
Jax plaskar när han badar själv. Simmar gör han gärna, men antingen måste han apportera något eller så måste någon simma ut med honom :)
#5 Du ska se hur han är när jag hoppar i före honom… Mattegris som han är så ska han i så fort som möjligt, helst flygande ;)
-
Passade en aussie förra helgen som gick ut till han bottnade men inte mer vilket resulterade i att min hunds relativt dyra leksak flöt iväg med vågorna då den kom lite för långt bort :( Men när jag och vovven simmade ut så följde han med och tog några simtag för att sedan stå där han nådde botten…
#5 Visst är hon söt! hahah :)
Hon hoppar gärna i själv nu och är så nöjd över sig själv så! Och sen hoppar hon hemskt gärna i och simmar med mig nrä jag badar :)
Hon har dessutom fått in sån fin simmteknik nu också! Söt tjej!