Näpp, han ställer sig framför mig å vaktar, skäller mot djuret om han ser det. Men han far aldrig efter dofter. Fast ja tycker att de är konstigt för han är hur duktig på som helst på viltspår… ;p Men jag är glad att han inte sticker, är uppvuxen med jakthundar som inte ens går ha lösa på gården för då kutar de upp i skogen å jagar..
Japp . Ser man att hon börjar vädra i luften får man koppla direkt.
"På natten är alla katter svarta"
Inte så att hon letar, utan det är om hon råkar fånga en doft i luften som hon kan fara iväg.
"På natten är alla katter svarta"
Njaa, hon har inte gjort det hittills, dock kan det hända att hon jagar kaniner lite grann, men inte så att hon blir helt blockerad.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Nä
-
Nopp
Hon tar inte upp vittring av vilt. Däremot springer hon några meter om hon helt plötsligt har något som rör sig framför näsan på henne, likadant hade hon gjort om det var en påse som flög. Står de still eller att hon sett de innan så nej.
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Gud nåde den hund i min ägo som sticker efter vilt.
Det hoppas jag inte, då skulle jag bli förbannad.
Haha, bara för att ja skröt så mycket om hur duktig Lukas var att ha inte far efter vilt så träffade vi på 3st renar i skogen, han reste ragg och skällde väldigt hotfullt emot dem. Jag hade han kopplad men annars hade han nog farit efter dem.
Tror att han reagerade som han gjorde pga. att renarna gick emot oss, dom är nästan tama dessa renar..