Hard work-work!
Ja… ibland är det svårt att få ihop allting! Själv har jag precis börjat på nytt jobb och imorgon är det Zukis första "arbetsdag" ;) Jag hoppas hon sköter sig så hon får följa med dit igen!
Hur löser ni det på dagarna när ni jobbar och hur får ni ihop er vardag med era hundar?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag har fått jobb på mitt gamla sommarjobb nu, det är typ 1,5km hemifrån, dock så hinner jag inte hem under dagen på jobbet men jag jobbar ofta eftermiddag så då får Lukas vara i hundgården i ca. 3-4 timmar innan mamma å pappa kommer hem, jobbar jag förmiddag så blir det för länge för honom att sitta i hundgården i 8 timmar i sträck.. nu går det bra då syrran inte ha börjat skolan än men sen får jag hitta en annan lösning. Han kan följa med men han får isf bara sitta fastbunden eller va i buren osså kan jag rasta han nån gång då och då så det är bättre att han är hemma i hundgården och att någon kan rasta honom.
Jag slutade jobba lagom tills vi skulle hämta henne, och skolan börjar i september. Jag var lite orolig över hur det skulle bli när jag börjar skolan. Det som är bra är ju att jag inte är i skolan varje dag eller hela dagen. Men eftersom jag pluggar i grannstaden så försvinner tid med resor också, så det skulle bli ca 5 h som Leija (3månader) blir ensam. Vilket jag inte kände var helt okej, trots att hon är sjukt duktig, hon gnäller knappt när jag är borta. Som tur är blev det ändringar på min sambos jobb så han kommer arbeta kväll framöver så jag hinner komma hem innan han åker till jobbet :)
På mitt förra jobb arbetade jag för det mesta kvällar och nätter, och sambon jobbade dag. Så vi gick om varandra väldigt bra så att Jax inte skulle bli ensam.
Jag har nu haft mitt nya jobb i snart ett halv år och det är vanliga dagtider jag har nu. Vilket blir lite jobbigare att pussla ihop än vad det har varit förut. Än så länge har jag löst det med att antingen lämna Jax hos min mamma där min syster tar hand om honom, tillsammans med familjens två hundar. Syrran slutade skolan för ett år sedan och jobbar varierat lite då och då på ett vårdhem. Jag har oxå valt att lämna honom hemma ibland en hel dag men då har jag haft någon som har kunnat rasta honom vid lunch eftersom mitt jobb ligger drygt 3 mil från hemmet. Det har blivit någon enstaka gång när han var varit helt själv 8 timmar. Som tur är sover han när vi är borta. Gnäller aldrig eller stökar till. OM jag motionerar eller tränar honom dagen innan så att han är "nöjd".
Jag har även alternativ att lämna honom hos svärmor och mormor om det skulle krisa sig väldigt. Men hade han inte varit så duktig på att vara ensam hade det varit betydligt mycket jobbigare.
Flynn bor i ett hundstall med utegård under dagarna och tas ut under lunchen :)
-