Onsdag de 20 augusti 2014!
Vad har ni gjort eller ska ni göra idag? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag har cyklat lite drygt en mil nu under förmiddagen, fram och tillbaka från jobb… Det blev lite ändrade planer då min vårdtagare fick åka in till sjukhuset idag, såå.. jag är ledig nu.
Har jobbat på mitt vikariat nu på förmiddagen, superkul var det, vi hade skattjakt i skogen och sedan plockade vi blåbär. (vikariatet är på en skola i klass 1)
Slutade klockan 12, kom hem å insåg att jag hade ju glömt att ge Lukas hans leksak som han brukar ha i hundgården när jag jobbar så han hade tuggat sönder vattenskålen.. han skämdes men jag skämdes nästan mer eftersom de va jag som hade glömt!
Om 30 min börjar mitt skift på mitt jobb där jag inte trivs.. blir att hålla ut och gilla läget.. Lukas får vara i hundgården i någon timme tills mamma å pappa kommer hem från deras jobb.
Jag ska snart åka hem till min hemstad och hälsa på familj. Dem är nog mer intresserade av att träffa Leija för första gången :)
#3 Hur är det med hennes ben?
Vi har och ska ta det lugnt i lägenheten. Jag är kass i magen och har mensvärk from hell och flynn har spytt ett antal gånger så han går på kokt köttfärs diet. Tror dock han spydde pga att han käkade upp halva läderkopplet igår under frukosten i hundstallet(grr), så om han verkar lika pigg framåt kvällen ska vi fara till djuraffären en bit härifrån och köpa ett nytt :)
-
Har färgat håret, håller på att tvätta, gått i skogen och ska snart bada Win och städa rummet. Får se om vi åker och handlar för kräftskivan som är på fredag redan ikväll :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
#4 det är bra! Var nog bara en sträckning för det tog inte lång tid innan hon var som vanligt, vilade lite och sen sprang hon som om inget hade hänt :)
#7 Vad skönt! :)
Vi köpte koppel och ben, sen tog vi en promenad på dryga milen på jakt efter en slinga som vi aldrig hittade. Sen gick jag och köpte marabou och cola och frossade i köket och stirrade ut viltvårdseleverna som kan se rätt in i min lägenhet från sin balkong.
-
Jag och lillan åkte till klubben för att träna lite agility. Var meningen att vi skulle träna med Marion (som har Zukis syster Indi), men hon dör aldrig upp så vi tränade lite själv på en bana som stod framme redan… Samt lite på platten.. men det går inget bra med den. Allt annat känns bar och går liksom framåt, utom den. Lite frustrerande faktiskt.
Sen har vi börjat träna inför Lk1 igen, och FÖRSÖKER verklige få till linförigheten. Vi jobbar på det… låååångsamt.