Helgen 22-24/8 -14.
Hejhopp! Vad händer hos er i helgen? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Just nu ligger jag och har lite smått ångest över att jag är så grymt oförberedd… Men det löser sig nog. Annars så blir det tävling hela helgen för vår del! Agilitytävling i Hässleholm :)
Vad roligt med tävling! Vi ska på utställning och kolla på aussies i Ljungskile. :)
www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyr
Ställer ut Nox i Ljungskile, ska åka alldeles strax :)
Vi är hemma i Norrland. Mycket bad för hundarna. Vallade i torsdags, kändes riktigt fint framför allt då lillan höll ihop så bra på främmande jättespringiga bagglamm. Jin var en pärla och hade skiiiitroligt, så nöjd med sig själv sen.
Idag tog jag å Lukas vårt första 1:a pris i LK1! Känslan var hur bra som helst och det var riktigt roligt, vi hamnade på pallen också, 3:a av 6st :)
Imorgon är det en inoff. utställning, han är helt utan päls men hur som helst bra träning och skojigt att va på utställning! :)
#6 Gud vad roligt, Grattis! :)
www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyr
#7 Tack så mycket!! :)
#6 Grattis, vad roligt! :D
#9 Grattis till er också!
Kräftskiva i fredags, lördag (igår) blev det fika i Kaknästornet, en tripp på tekniska museet, äta tapas i stan och sedan lämna pojkvännen på stationen.
Igår fick Win spendera ett par timmar på golfbanan med mamma.
Idag blir det STÄDNING och slappa…
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
BEST IN SHOW på utställningen idag!! :D
Det var förvisso bara en inoffare men hur kul som helst ändå och Lukas skötte sig så himla, himla bra!! Vi har tränat mycket hantering eftersom han bara vill pussa å hoppa på domaren men nu stod han helt stilla, domaren lyfte på hans ben och kände igenom hela honom och han stod bara blixt stilla!! :D Så stolt över min fina kille, dessutom spöregnade det så vi var hyfsat blöta!
#12 GRATTIS! :D och stort grattis till er andra också!
Glöm inte att uppdatera under medlemmars aussies :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Tack! :D
Vad roligt för alla! Grattis!
Just ja, hängde på och figgade för ett sökgäng och Jin fick köra en runda för första gången på över två år. Han har aldrig gjort mer än testat (han hade lätt för det då), men gick ut och hittade sina figgar, och de fick kampa med honom tillbaks till stigen som belöning. Flera av dem trodde att vi tränade sök seriöst eftersom han var så målmedveten. Jamen har man en hund med motor och arbetsdriv så försäker den ju alltid lista ut vad man vill att den ska göra, liksom. :P Det var skoj att testa. Önskar man haft folk att köra skogsaktiviteter med hemma.
Under fredagen gick jag några svängar med ett par vänner varav en av mina närmsta hälsade på. Under lördagen blev det 2 viltspår åt Flynn, ett rakt på drygt 50m och ett med en vinkel på kanske 200m, han spårar SÅ bra! Funderar verkligen på att höra med skolan om viltspårsdommare i närheten och se om jag inte kan göra ett prov i höst. Hade varit så kul att kunna snappa åt oss någon titel under nästa år.
På söndagen gick vi en sväng till älven och lät vovvarna bada, sedan åkte min vän hem och Flynn fick busa med en schäfertik som han verkligen tokälskar.
-