Positivatråden Augusti 2014!
Här kan ni ta och skriva ner allt positivt som händer denna månaden! :D
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag fyller 18 på onsdag och i slutet av augusti ska jag förhoppningsvis på kennelträff!
#1 Grattis i förskott! Och kul med kennelträff :) Ska också iväg på kennelträff, i slutet av augusti!
Mycket spännande denna månad, MH, Lydnadstävling och utställning! :D
Plus att vi kommit igång med viltspårsträningen och det går riktigt bra!!
Hämtar Leija på söndag!
Win ska leva som gårdshund i ett par dagar nu, kommer uppskattas!
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Ska iväg på valpträff (ej Nox), skolan börjar igen dvs att jag har att göra på dagarna (heldistans) och gymmet (äntligen!). Hundpromenaderna börjar också som jag ska försöka gå på varje gång. Sedan ställs Nox ut officiellt den 23e.
#6, aussiekennel? :)
#7 - Absolut :)
I augusti kommer vi även att åka på en spontan resa som bokades idag (!) tillsammans med Diablo på den resan ska vi även tävla. Ibland blir det inte som man tänkt sig :)
Det råkar inte vara en aussiekennel som ska ha valpträff. .. med lite vallning? :)
#9 - Jajamensan, vallning står på schemat :)
Då ses vi nog om ett par dagar, serru. ;)
Flyttar nästa vecka, taggataggataggatagga
Får även reda på nu under veckan vem jag kommer bo med, är även spänd på det, om jag kommer bo med den jag önskade eller inte.
-
Idag blev jag och Lukas bjudna ut på Avalund, det är på andra sidan älven i slutet av byn. Där har pappas släkting en sommarstuga och hennes brorsdotter var där och hon älskar hundar, hon är 10 år och hon var superduktig med Lukas. Hon kommer definitivt bli en bra hundägare en dag!
#12 Välkommen till Forshaga säger jag då ;)
Kan ju iaf konstatera att Jax inte är rädd för åska, med tanke på hur våldsamt det har varit tidigare i veckan.
Vet inte om det är positivt att vara nervös inför röntgen, som jag äntligen har bokat den 21:e! Men ser fram emot det och hoppas på bra besked.
Jag kom in på mitt 1:a handsval på högskolan! Så 1 september börjar jag plugga!
Plus att jag arbetar min sista dag som målare imorgon och sen är det vara 2 dagar kvar innan vi åker och hämtar min ängel!!! Längtar så sjukt mycket!!!
Lukas är så himla duktig på att spåra.. fattar inte att vi inte tränar det oftare. Hans spårupptag är så sjukt snyggt!!
Agilityträning imorgon! Ser alltid fram emot det (dock trist att det är sista sommarträningen… och att sommaren är typ slut.. meeen..) Och nästa vecka drar kurserna igång igen så det blir träningsgrupp - agility och tävlingsträningsgrupp - agility iallafall :)
Åker iväg i 5 dagar med Diablo imorgon. Mycket träning (hemma och på klubbar) och tävling på lördag!
En hemsida jag upptäckte för ett tag sedan, idag tog jag steget och kollade Wins stamtavla 20-led och såg bilder på en släkting till henne född på 60-talet.
Bloggar om hunderiet
Fått jobb som är tills vidare just nu + att nästa vecka blir det dubbla pass då jag jobbar på ett ställe på förmiddagen å ett annat på eftermiddagen och jag har ändå lyckats trycka in lite sökträning med bästa sökgänget!! :D
money, money, money!!
Jag är numer bosatt i Forshaga 🥳
-
Idag tog jag och Essi vårt 3:e godkända resultat i mästarklassen, och därmed blev hon rallylydnadsmästare! :D
Balansträningen har gett resultat (äntligen!!)
Bloggar om hunderiet
Var ute och lekte med Jin förut… Skitroligt. Borde leka oftare med mina hundar. Om jag fick peka på den egenskap han har som är absolut bäst så är det nog leken. Ett sånt himla driv, superbett, naturlig bakåtryckare och kommer tillbaks med leksaken om man släpper eller kastar. Tar alla föremål oavsett material. Verkligen himlarna rolig. Och leker med precis vem som helst. :)
Jag har introduktionsdag på högskolan på torsdag. Jag är livrädd samtidigt som jag är spänd inför att börja på högskolan. Jag känner mig så vilsen och hoppas att man får lite klarhet i allt snart :) ser fram emot det massor!!!
Agilityträningen idag gick sådär superbra! Vilken hund jag har <3
Jag har börjat plugga vilket innebär långa dagar men också mer effektivitet. Det har lett till mer uppstyrda aktiviteter för alva och därmed gladare hund. :)
"På natten är alla katter svarta"
Imorgon åker vi upp till stugan i fjällen!!! Så underbart!
Har startat upp agilityn med Nox igen, han är riktigt glad över det! Har börjat med övningskörningen igen, och hoppas att jag lär mig riktigt snabbt innan mörkret faller över oss så jag kan köra i byn på dagen :)
Jag har en liten byracka som sov genom natten inatt!!! Sååå skönt :)