Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettfoder-hälsa-sjukdomar-skador
Läst 1220 ggr
AussieLeija
0

Avmaskning

Jag avmaskade Leija idag, som snart är 12 veckor. Och nu när vi gick ut så bajsade hon ut långa vita maskar. Är det meningen att de ska komma ut? Känner mig helt off just nu. Kommer jag behöva avmaska snart igen? Apoteket sa ju bara vid 12 veckor och 6 månader. Men eftersom det dyker upp mask i hennes avföring känns det som om jag behöver göra om det…

LinDajSon
0

Ingen av mina har någonsin haft mask men katterna har haft och det är helt naturligt att masken kommer ut. Vart skulle den annars ta vägen? ;) Jag tror inte att du behöver avmaska igen vid sex månader heller. Avmaska gör man när man ser att de har mask. Aldrig avmaskat mina hundar vad jag minns.

AussieLeija
0

Okej för jag läste på ett annat forum att det är bra att avmaska även 14 dagar efter… Men jag ska till veterinären på fredag för 12 veckors sprutan så kan väl fråga dem! Blev lite fundersam bara.

Fialialej
0

Maskar blir resistenta mot avmaskningsmedlet om man överanvänder, så därför rekommenderas att man bara avmaskar när det faktiskt konstaterats att hunder har mask.

"På natten är alla katter svarta"

AussieLeija
0

tackar! veterinären tyckte inte heller att jag skulle göra det igen snart. Bara när hon blivit lite äldre, sen ska man inte behöva göra det mer. Men nu har hon iaf ingen mer mask i avföringen.