Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: aussieprat
Läst 1894 ggr
Jetaime
0

Vad tränar ni på just nu?

Vad tränar ni på just nu? Tänker framförallt i trick-väg eller tex. gå  fint i koppel eller kontakt osv :)

Jetaime
0

När det gäller trick så är det lite olika. Senaste är bla. "klappa på.. ", "spela död" och "buga".

Annars så får hon nu när jag jobbar och min mamma inte är hemma träna på att vara lite själv också :)

LinDajSon
0

Gå fint i koppel var senaste med lillan. Tog två lektioner att få det dugligt från katastrof. Nu ska vi ta tag i att inte skälla på grannen. :) Håller på med till icket "plocka upp ring över nosen" också. Behöver större ring bara. :)

emeliagranstrom
0

i trickväg tränar vi på slalom mellan benen, han kan det hyfsat bra men vill få till ett bättre flyt. 

I lydnaden tränar vi på uthållighet - Kunna hålla fokus på mig lääänge!

I vardagen tränar vi på att gå fint i koppel, har inte gått så bra de senaste dagarna, men vi tränar på.

Fialialej
0

Gå fint ik oppel är fokus, men vi tränar också trix och rulla är det senaste vi börjat med. Ska börja med ett freestyleprogram som jag knåpat med ett tag också, bara för skoj skull. :)

"På natten är alla katter svarta"

MikkansBuse
0

Vi håller mycket fokus på viltspår just nu och rallylydnad. Uthållighet och koncentration på båda håll. 

Har gjort lite allt möjligt med Jax en tid nu. Blandad grundträning av vad vi vill uppnå på tävlingsbanan och div vardagsmat. Känner att det är på tiden att vi riktar oss mot nått :)

LekGott
0

Koppelgående, snurra(släpper inte), DP på leknivå, koncentration och fokus på mig och inte allt annat :)

Må gott!! 
Nathalie & Lego

[Neoverona]
0

Höger/vänster medan vi cyklar :)

Sugar Mist
0

Ligg/sitt/stå och vi shejpar in hakan i backen

-

LekGott
0

Klossträning har vi börjat med också i väldigt korta pass :)

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Jetaime
0

Vi tränar på ungefär samma som innan utan att tjata ut det ;) Går långsamt framåt!

Jetaime
0

Nyaste är skäms. Annars så finslipar vi på dom andra :)

emeliagranstrom
0

Det gick väldigt fort för Lukas att lära sig slalom mellan benen, har fortfarande inte satt in nåt kommando där men jag behöver bara ställa fram benet lite så fattar han så funderar på om jag ens behöver nåt kommando för de.. haha. 

I lydnaden har vi börjat lite med läggande under gång och det går bättre än förväntat. Annars i lydnaden så fortsätter vi att träna på uthållighet och jag måste bli bättre på att belöna oftare. 

Koppelträningen går framåt, vi har börjat lite smått med störning nu och vissa dagar funkar det jättebra medan andra dagar så funkar de inte alls. Men han är ju inte så gammal så hur mycket som helst kan man ju inte begära. :)

Salsbring
0

Vi gör ingenting alls just nu annat än att gå långa och lugna promenader i skogen. Anledningen är att se om det, tillsammans med annat, skulle kunna minska hans hjärnstress lite. Det är inte optimal miljö för lillkillen på skolan just nu så vi försöker att göra det bästa av situationen :) Vi fuskar bara lite och kommer att dra på vallkurs nästa vecka ändå 😇 😃

LinDajSon
0

Jobbar på ligg/stanna med lillan i vallningen. Jag är inte en såndär som lägger hunden i tid och otid, vill ha dem på benen jobbandes, men de måste ju förstå det ändå. Framför allt vid inlärning av grunderna. :P

Jetaime
0

Vi kör på skäms ff. Den sitter nästan, men vill att hon ska ta upp tassen högre, så det håller vi på med just nu. Samt lite buga också :p

LinDajSon
0

Har introducerat höger och vänster (come by och away) i vallningen, jag hade svårare att lära mig det än lillan. Körde på svenska med Jin men tänkte testa internationellt nu :P

Jetaime
0

#16 Åh. Jag har så svårt att bestämma mig för vad jag ska använda till Zuki! Jag kör ju med svenska höger och vänster när hon drar (eller på vanliga promenad och sådär) men har svårt för höger och vänster i vanliga fall också, så.. ah.

LinDajSon
0

Det gör inget om du har samma i två grenar. Man ska köra på det som känns mest naturligt med första hunden tycker jag :) Det är nog så svårt att lära sig hur man ska tänka när man vill skicka hunden ett visst håll, de flesta har sämre koll äön de tror på riktningarna inte minst när hunden står rakt emot dem… Och när man blir lite stressad blir det ännu svårare. Men det kommer med vana, efter ett tag sitter det i ryggmärgen :)

Jetaime
0

Fast jag vill inte ha samma iaf. För det är ju mer högervarv och vänstervar, när hon svänger är det direkt dit, så det kommer bli fel för både henne om mig.

Jetaime
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu tränar vi mest på nyaste tricket som till slut ska bli "stå på händer" :)
Just nu är det backa upp mot vägg, träna upp muskler och balans samt byta ut "backa" mot "på händer" :)

LinDajSon
0

Vi håller på med de första övningarna på vårt träningsprogram. Båda hundarna gör ungefär samma övningar. :) Här är en film på Feng när hon går cavaletti

https://www.youtube.com/watch?v=F4h2uXkHuEU

emeliagranstrom
0

Jag och Lukas tränar fotgåendet till lydnaden.. det är katastrof.. ;p haha. Sen försöker vi knåpa ihop ett freestyleprogram också. DET ÄR KUL!!

[Neoverona]
0

Diablo och jag tränar på högerhandling och honnören inför avancerad klass. Nox och jag ska börja med viltspår igen.

MikkansBuse
0

Just nu är det finslipning på rallyn med mer störningar och utställning, kunna stå STILL lääääängee… som gäller.

Jetaime
0

Agility är det som står på schemat mestadels just nu, och det vi tränar på där är att bli lite mer samlad (trots att det är såååååå jääääkla kul… zuki..) och på att INTE springa bort till platten HELATIDEN när man inte ska, samt att ta platten NÄR man SKA ;)

Sen trick-väg har vi börjat lägga in ett nytt trick som kommer kallas "göm dig" (=sticka huvudet i en kon, som som man har tex. till "rutan" i lydnaden). Annars "Stå på händer" och "skäms", så inte så mycket nytt.

Vi tränar även (lite lathet från min sida) på att få in ett snyggt fritt följ ;)

[Cookie Monster]
0

#25 Hur öva du in skäms? Hur fick du Zuki att ta tassen på nosen?

AussieLeija
0

Lite kontaktövingar varje dag samtidigt som jag försöker få henne att lära sig sitt namn haha :)

Jetaime
0

#26 Satte en liten tejpbit en bit ovanför ena ögat på henne och när hon tog upp tassen för att ta bort den så klickade jag (inväntade spontanreaktion kan man säga och uppmuntrade tassen som kom och skulle ta bort tejpen…).

[Cookie Monster]
0

#28 Tack får testa det :)

emeliagranstrom
0

Vi tränar mycket lydnad just nu, vi har tävling den 23:e och träningarna har varit väldigt fram å tillbaka.. Dock så måste jag skärpa mig och lägga fokus på det som vi faktiskt måste träna på istället för att börja lära in nya moment som jag gör… 

Vi tränar också viltspår, innan snön kommer så ska vi gå ett anlagsprov!

Fialialej
1

Vi tränar på att backa runt mig! Skitsvårt! Tränar också på att hoppa på tre ben för det sitter inte riktigt än.

"På natten är alla katter svarta"

LinDajSon
1

Den här veckan ska jag lära in ett avlämnande tänkte jag. Feng har en tendens att ta saker och sticka, har aldrig brytt mig om det men inser att om vi ska göra något annat än vallning kan det vara bra med lite sådant. ..

Sugar Mist
1

Vardagshyffs.

-

neapeaw
0

Att hon ska ta apportbocken. Har dock fått en privat tränare nu så hoppas de kommer gå mycket bättre för oss. Tanken är att starta i lydnadsklass 1 snart :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Jetaime
0

Jag har precis introducerat ett nytt trick som ska bli "Städa" (dvs ta leksaker och/eller ben och lägga i leksakslådan :) Annars så filar vi vidare på gömma huvudet i konen, skäms och stå på händer ;)

TrasselTroll
0

Vi tränar just nu på att inte äta gardinerna, skorna, möblerna samt husses tår, och att kissa - det gör vi utomhus. :)

Ronja&Ila
0

Vi tränar på svängar i linförigheten :)

LinDajSon
1

Feng har fått gå på anka för tredje gången i lördags. Flera släktingar till henne var på plats och det syns vilken sida hon fått sin fjäderfätalang ifrån. Otroliga hundar att se! Körde får också. Feng fick för första gången agera hjälphund när vi skulle tända en annan aussie, det är rätt mäktigt att en 16 månader ung hund kan gå in och ta ett sånt ansvar för fåren trots att en stor vuxen hane försöker leka med henne. Han kunde lika gärna inte existerat. Skitduktig tjej. Sen flyttade vi runt alla fåren som stod uppdelaxe i fållor till nya fållor, hon gick suveränt. Tog slutligen ut en grupp och gick ett varv med drag mot fållorna, hon har sån underbar känsla för balans…. fåren stack nog för alla utom henne i det där draget för jag lät henne jobba fritt och då pendlade hon jämsides med full kontroll över gruppen så de tänkte inte ens på att sticka. Snacka om att vi blivit harmoniska jag och lillan…

Ronja&Ila
0

Åh så roligt!!

MelliPirelli
0

Momentinlärning av olika slag

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Sugar Mist
1

Vardagshyffs, just nu på att vara lös i lägenheten utan att leka med tiken som också bor här. Vi har även träna liteeeee lite lite med apportbocken, och vilken grabb, så duktig!

-

Jetaime
0

Just nu har det blivit mest trick (som vanligt hehe) då jag jobbar ganska mycket och har dessutom varit sjuk. Vi har precis satt ett nytt trick "Städa" (dvs plocka upp leksak och lägga i låda) och kommit en liten vart med "buga" (som hon aaaldrig riktigt har fattat tidigare) :)

MelliPirelli
0

Följa vänsterbenet

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet