Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 788 ggr
Jetaime
0

Tisdag 16/9 -14.

Vad händer hos er idag? :)

Jetaime
0

Själv är jag ledig idag, och jag och Zuki ska strax promenera bort till grannen för att gå ut med deras hund (en bracco italiano…stavning?) och sen cyklar vi bort till Enya (Zukis aussie-kompis) och tar en långpromenad i skogen och ev på stranden, får se vad vi (framförallt jag, som fortfarande är lite halvkrasslig) orkar. Sen skulle jag gissa på att det blir att vila fram tills vi ska åka och träna agility ikväll :)

emeliagranstrom
0

Det blir att försöka få till vårt freestyleprogram idag, sen börjar jag jobba 13:30, då får Lukas vara hemma med pappa som är sjukskriven. Skönt att han slipper vara i buren, dock så jobbar jag bara 3 timmar idag så det blir inte så länge. :)

AussieLeija
0

Jag måste plugga men ska även köpa lite saker till Leija och så ska jag försöka gå utbi skogen en stund med henne :)

[Neoverona]
0

Ska ut med grabbarna till skogen så dom får springa runt och ha sig. Funderade på klubben, men det kanske blir imorgon istället.

emeliagranstrom
0

Blev ingen freestyleträning med Lukas då han helt enkelt inte ville, han är i slyngelåldern och gör typ allt tvärs emot.. känns som att om jag skulle försöka tvinga honom till att träna så skulle vi båda bli missnöjda!

vi plockade päron ifrån päronträdet istället!

Sugar Mist
0

Vill dra.. Vill spåra.. Vill köra freestyle.. Så mycket jag vill göra, så lite tid.. 

Ska försöka ta mig ut och springa, har fått låna hem en dragsele inför skoljoggen imorgon men han tycker det är bättre att gå fint i koppel i den än att dra.. Gah.

-

LinDajSon
0

Jag har rotat fram mitt dragbälte och dubbellinan, nu ska Jimpan och Pinglan få jobba lite i crosspåret tänkte jag. :) Sen blir det fem minuter vallning, bara hämta in och koll till bässarna. Hon har börjat bli rätt så duktig på att slå ut nu och jag är oförskämt nöjd, mest för att det händer i princip av sig självt för att hon börjat bli erfaren och det är ju det jag har trott hela tiden… jag har inte lagt all energi på att klämma ut henne från fåren vilket de flesta brukar göra redan från början… det är väldigt tillfredställande att se att ens teori stämmer och att träningen ger önskat resultat säger jag bara.