Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 794 ggr
Jetaime
0

Tisdag 30/9 -14.

Godmorgon alla aussie-fantaster! Snart går vi in i oktober månad… hur är vädret hos er? Och hur känner ni inför hösten, med träning och liknande? :)

Har ni gjort något kul i helgen och vad händer annars idag? :)

Jetaime
0

Jag hade en hundhelg som började med inoff. agilitytävling i Skurup, sen vidare till Trelleborg där jag hjälpte till som funktionär på hemma-klubbens rallytävling, samt förberedelser inför agilitytävlingen dagen efter. Söndagen var jag på klubben heeeela dagen, jag var både funktionär och tävlade i alla klasserna (dubbel-etta med hoppx2 och agilityx2). Jag  var gaaaanska slut sen! ;)

Igår var det jobb och egentligen skulle jag tränat agility på kvällen, men efter jobb så la jag mig på sängen en "liten" stund… hehehe…

Idag blir det jobb nu på förmiddagen och sen agilityträning ikväll!

Jetaime
0

Vädret här nere i södra skåne har varit ganska så okej senaste tiden faktiskt. Dock lite mulet och sådär… med ändå hyfsat! :) Vad gäller, åtminstonde agilityn så blir det nog träning under hela vintern också för vår del!

MelliPirelli
0

Vi har haft molnigt och regnigt här i huvudstaden, men nu har det vänt! Solen visar sig och molnen är blyga. Otroligt behagligt väder att både träna och promenera i. Helgen spenderades i Gävle, så det blev väldigt lite träning då.

Skönt att träna dagtid nu, men nackdelen är väl att det snabbt blir mörkt och även kallt på kvällstid…

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

EmmaVipEssi
0

Vi har haft det toppen, i helgen körde vi apellspår jag och Essi och blev uppflyttade till lägreklass, så hej å hå vad vi lever bra just nu.. :) nu väntar längre spår och mer utmaningar så ska vi testa på en lägrespår i vår.. :D

Fialialej
0

Jag har börjat plugga efter nära två års sjukskrivning, så nu har jag svårt att få plats med vardagsgörat om dagarna och när dagarna blir kortare blir det inte bättre. Märker iallafall att jag vänjer mig sakta men säkert, och lär mig att planera in det som behöver göras. Faran är att sätta sig och vila "lite" när man kommer hem - då är jag fast sen… ;)

Jättefint höstväder med fantastisk "krispig" luft och allmänt superhärligt ute. Måste komma ut MER.

Jag har planer på att komma in i gemenskapen på Brukshundklubben nu i höst. Finns mycket gott med att ha en fot inne där känner jag. 

Vi har tre tillfällen kvar av rallykursen och jag har en vän som jag ska börja träna rally med något tillfälle i veckan. Hoppas på att få ihop tillvaron bra med hundaktiviteter, skola och umgänge med familj/vänner nu i höst. :)

"På natten är alla katter svarta"

Fialialej
0

Jag har börjat plugga efter nära två års sjukskrivning, så nu har jag svårt att få plats med vardagsgörat om dagarna och när dagarna blir kortare blir det inte bättre. Märker iallafall att jag vänjer mig sakta men säkert, och lär mig att planera in det som behöver göras. Faran är att sätta sig och vila "lite" när man kommer hem - då är jag fast sen… ;)

Jättefint höstväder med fantastisk "krispig" luft och allmänt superhärligt ute. Måste komma ut MER.

Jag har planer på att komma in i gemenskapen på Brukshundklubben nu i höst. Finns mycket gott med att ha en fot inne där känner jag. 

Vi har tre tillfällen kvar av rallykursen och jag har en vän som jag ska börja träna rally med något tillfälle i veckan. Hoppas på att få ihop tillvaron bra med hundaktiviteter, skola och umgänge med familj/vänner nu i höst. :)

"På natten är alla katter svarta"