Positivatråden September 2014!
Här kan ni skriva ner allt positivt denna månaden! :D
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Mår förvånansvärt bra, har kul och verkar knappt få en lugn stund här, haha!
-
Riktigt fint vallningspass i dag
Idag är Lukas dyr!! Så himla bra lydnadspass, och egentligen så skulle vi bara hämta posten men han va så taggad så jag tänkte varför inte. Och oj så bra de va!! Känns skönt att vi kan ha bra träningar även fast han är en riktig slyngel! ;)
Efter att ha gjort nada med Zuki när jag var sjuk under helgen så var det extra underbart att ha en riktigt trött och nöjd hund igårkväll! Först promenad med Enya och en en låååång extrapromenad/cykeltur för att en nakenhane kom framspringandes till oss utan ägare och vägrade gå från Zuki (hon är i slutet av löpet nu, så det var ju extra kul…).. Efter en timme lyckades vi skaka av den och lämna den till ägaren igen.. Hem, fixa lite, sen jobb där vi hämtade min vårdtagare från dagis och tog en cykeltur (Zuki fick hjälpa till att dra!) Hans bror hade dessutom kompisar där hemma sen som lekte, kastade boll och "tränade" med Zuki medans vi åt ;)
Flera småsaker i träningen börjar äntligen falla på plats!
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Min bil går att köra igen! Fast det är dock lite som ff behöver fixas, men den GÅR!
Håret är åter igen färgat!
-
Tågbiljett hem till pojkvännen är bokat.
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Putt på positivatråden!
Woho, tävlat i apellspår idag och blivit uppflyttade till lägreklass!
Alva var med på Rallyträningen idag och hon var jätteduktig ibland och duktigare än tidigare för det mesta. Hon har utvecklats jättemycket! :)
Slappnar dessutom av hemma direkt efter träningen. Drack lite vatten och gick och la sig och sov. Så himla bra! Förr låg hon och flåsade och stirrade på mig länge innan hon lugnade sig. Det går framåt alltså. Vad kul det är när man ser det så tydligt! :)
"På natten är alla katter svarta"