Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: ot-off-topic
Läst 1696 ggr
Jetaime
0

Negativatråden September 2014!

Här kan ni skriva ner allt negativt som händer!

Jetaime
0

Min bil är trasig (pappa kom nyss in efter att ha kikat på den och sa nått i stil med "nästa bil till skroten", så det kan vara precis vad som helst…!)
Min dator är helt f*cked up.
Mina benhinnor, fötter och handleder håller på att gå av. Värst är nog ändå benhinnorna för tillfället..
Jag har nackspärr stup i kvarten.
Mitt liv, ganska generellt, suger riktigt mycket, och inte pga av allt skiter sig utan för att allt är bara helt hopplöst just nu.

Sugar Mist
0

Den enda i min klass jag verkligen kunde prata med om allt, hon flyttade härifrån idag. Det suger så mycket.

Min sambo är inte ett dugg vettig och jag vill inget annat än att byta boende, men det kommer då inte hända.

-

emeliagranstrom
0

Lukas är hur dryg som helst, han är i nån slyngelperiod just nu och han är typ helt döv emot mig.. har 2 tävlingar i slutet av månaden också så jag hoppas att det ger med sig men av erfarenhet så brukar slyngelperioden hålla på ett tag..

AussieLeija
0

Skolan är läskig… Det är pang på och det kommer bli stressigt. Fast egentligen kunde jag väl inte vänta mig något annat av högskolan haha

MelliPirelli
0

Det är vaaaaarmt idag…

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Sugar Mist
0

Humörsvägning och ångest som in i

-

emeliagranstrom
0

Pappa har blivit inlagd på sjukhus.. hans ben har svullit upp och han har hög feber:( Men nu är han iaf på rätt ställe där han kan få hjälp!

Jetaime
0

Jag har varit sjuk hela helgen, blev så dålig att jag tom fick åka hem från jobb tidigare i fredags :/ missar dessutom en massa pengar eftersom jag är timanställd.. Ska till läkaren imorgon för att kolla upp halsen.

#7 Usch, fy :/ hoppas han blir bättre snart!

Sugar Mist
0

Ångest, ångest och mer och mer ångest..

-

Alexandra-S
0

#9 Om det är skolan - håll ut! Min första månad på akademin var hemsk, hade ångest hela tiden. Det var först efter ett par månader som det började kännas riktigt bra, och idag är jag såå glad att jag inte slutade! :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Sugar Mist
0

#10 Funderat ett bra par gånger om jag ska sluta eller inte men fått ett par peptalk av treorna, men ändå.. Känner mig mest bara utnyttjad och känns som att jag går på äggskal hela tiden för att inte säga något dumt :<

-

Jetaime
0

#11 Hoppas det löser sig! Du får alltid skriva till mig om det är nått :) Kanske inte kan hjälpa dig rent praktiskt, men ibland är det skönt att ha någon att "prata" med!

Alexandra-S
0

#11 Innan man kommit in ordentligt och hittat "sin plats" i gruppen är det jättejobbigt. Jag har också velat sluta mer gånger än vad jag kan räkna på en hand men jag är så himla glad för att min mamma tvingade mig tillbaka varje gång. Idag är jag otroligt tacksam för mina år där och det är dom bästa i mitt liv. Nu har jag ångest hela tiden för att jag inte är en av dom som börjar skolan igen imorgon! :( Samhörigheten och familjekänslan man får på akademin är underbar! Cassi, Alicia och Rebecka är tre guldkorn i nuvarande hund3, dom finns nog där om du behöver lite stöd på plats :) Hör av dig här eller på fb om du behöver prata nån gång, om inte annat ses vi nog i höst när jag kommer tillbaka på besök!

Sugar Mist
0

#13 Hm ja, 2 av dom 3 personerna håller jag med om, men jag umgås inte så mycket med dom.. I min klass har dom enda jag umgåtts med aktivt hoppat av och jag känner mig väldigt "left alone" i min klass, men umgås med några i hund2 och hund3, och några ifrån fiske också… Du kan gärna ta min plats om du vill, inte mig emot…. nåväl, man får väl hoppas att det blir bättre, men det är verkligen inte lätt när det känns som att allt man säger är fel och man går på tå för att folk sprider rykten så himla fort..

-

Alexandra-S
1

#14 Ja det är absolut största nackdelen på skolan, ryktena! Förvånas fortfarande över hur fort det går, ibland känns det verkligen som att folk vet saker om en innan man vet om det själv. Rätt sjukt.. Även vi som tog studenten nu hör ju rykten fortfarande om nya eleverna och hålls uppdaterade genom akademi-gruppen på fb. Men det blir lättare! :)

LinDajSon
0

Måste göra pappersarbetesgrejjor och jag viiiiill inteeeee…… ;_;

[Neoverona]
0

Är fortfarande sjuk efter 1 1/2 vecka..

MelliPirelli
0

Posten har inte kommit och jag väntar på ett paket :(

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Sugar Mist
0

Hjärnskakning….

-

[Neoverona]
1

Kom på att när jag blir 18 år nästa månad, så måste jag börja betala SKK..

Jetaime
0

#19 Vad har du hittat på?

Sugar Mist
0

#21 Ramlat av en cykel och samtidigt slått i bakhuvudet i en annan cykel.

-

LinDajSon
1

Folk som tror att det är deras hundar som är problemet när det egentligen är de själva som är det… suck…

AussieLeija
0

Högskolan är helt sjuk… De förväntar sig att man ska hinna läsa fler böcker på 200 sidor på några dagar. Jag hinner knappt läsa klar EN bok i den storleken på den tiden. Men vad jag har fårt lära mig är att man tydligen kommer lära sig vad som är relevant.

emeliagranstrom
0

Det blev en skogsbrand idag på grann-jaktlagets mark.. på ett område på ca. 60x120 meter pyrde det i marken och brann på stubbar. Som tur är så blåser det inte mycket alls så den spred sig inte så fort. Jag å brorsan for dit och då va ytterligare 2 från vårt jaktlag där som kunde hjälpa till att släcka, sen kom räddningstjänsten. Hoppas på regn inatt!!

emeliagranstrom
0

Jag har varit borta nu 2 kvällar i rad och mamma å pappa har tagit hand om Lukas, det har aldrig varit något problem att ha honom lös på gården men både igår och idag så har han kutat ut på vägen.. som tur är så har det inte kommit någon bil precis då men jag får riktigt ont i magen, man vet ju vad som kan hända. Känns inte som att man kan lita på honom ute just nu, blev också arg på mamma som inte har koll på honom, jag sa igår att det går inte att ha han ute nu då om man inte har stenkoll på han. Och ändå så händer samma grej idag, blir irriterad och ledsen. Jag skulle aldrig förlåta mig själv om han blev påkörd.

AussieLeija
0

Om jag förstått det rätt så är unghundstiden mycket jobbigare än valptiden eftersom hunden typ "glömmer" allt man lärt den. Men det finns där under någonstans. Lukas är väl i trotsåldern precis som barn är i omgångar ;)

emeliagranstrom
0

Ja, men så långt har han inte riktigt kommit än, han är bara ganska trotsig. Men han är ingenting emot vad pappas gråhund var då han va kring 1 år.. Jag fick mitt tålamod när jag tränade Dennis (gråhunden), innan så hade jag ganska dåligt tålamod men efter ett antal gråtattacker så insåg jag att det inte hjälpte att man grät utan de va ba å gilla läget och göra de bästa av situationen! ;)

AussieLeija
0

Haha okej :)

LinDajSon
0

Jag önskar att jag hade vallningskamrater i närheten… så trist att behöva åka bort för sällskap när man har egna får…

Fialialej
0

#30 vart bor du? Jag skulle gärna följa med nån som vallar och lära mig hur det går till. Hör av dig till mig via pm om du vill ha sällskap av nyfiken nybörjare (även om du ska åka bort hänger jag gärna på)! :)

"På natten är alla katter svarta"

Fialialej
0

Varje gång vi ska börja kurs så löper hundskrället. Dålig timing!!

AussieLeija
0

Jag mår riktigt dåligt, känslomässigt dåligt just nu. Tyvärr tror jag det går ut över Leija lite. Men nu när jag vet vad problemet är och är medveten om vad jag gör så kommer hon inte drabbas av det.

emeliagranstrom
0

Tävlade i LK1 idag med Lukas, vi fick 159,5p…. visst är jag nöjd men det är såååå himla surt att va 0,5p ifrån ett första pris!

[Neoverona]
0

Nox är dålig i magen, och har varit det i några dagar. Hoppas att han blir bättre snart.

Jetaime
0

Jag är fortfarande sjuk… Så grymt trött efter jobb, samt svårt att ställa om mig inför nya saker.. så det är lite jobbigt just nu.

Och ett av däcken på bilen pyser ut luft… pumpar och pumpar.. men måste ha nytt/nya :/(((((

LinDajSon
1

#31 Absolut! Vore skoj :) Bor i Tibro, eller ja strax utanför. Dagens neggo: Folk. Jag blir så less. När folk ger en dåliga vibbar ska man lyssna och hålla sig borta, dum som jag är så tror jag ofta att det bara är jag som är överdrivet vibbkänslig… suck

Fialialej
0

Alva fick följa med till Rallyträningen idag och hon skötte sig bättre (lugnare mellan momenten) än förra gången vi gick kurs. Är besviken på kursupplägget bara som är väldigt segt och innebär alldeles för mkt vänta. Varken jag eller Alva klarar att sitta still och vara tysta och vänta så länge. 

Dagens negativa alltså: Dåligt kursupplägg och sjukt dåligt fokus av mig. Skitdeppigt. :/

LinDajSon
1

Rallykursen jag går är tvärtom, det har varit banor sedan första tillfället och inte så mycket fokus på enskilda moment. Sen är vi bara fyra så det blir mycket tid att köra för alla. Byt? ;)

Fialialej
0

#39 Japp, jag kommer inte gå mer kurser här iallafall!