Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 657 ggr
koijaz
0

Vilka uppfödare?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilka uppfödare kommer era aussies ifrån? Är ni nöjda? Tycker ni att ni har fått bra och sunda hundar med bra psyke? 

Svara gärna! Betyder mycket för mig och kommande framtiden…🙂

Fialialej
1

Jag är också lite nyfiken. Funderar över att ha aussie som nästa hund.

"På natten är alla katter svarta"

Ronja&Ila
0

Jag har tagit min från kennel Colored Melody's i Norge. Men gick mer på linjer än på uppfödare. Min hund är precis som jag väntade mig!:)

LinDajSon
3

Två från Black Zone's och en från Kalote's. De två från BZ är väldigt olika varandra. Den äldre bor numera hos mina svärföräldrar. Den från Kalote's är efter min kvarvarande BZ-hane och en importerad holländsk tik. Båda kennlarna har fått fram rätt blandad kompott, en del svåra hundar och andra lättare. Jag föredrar den lättsammare varianten. Rejäl arbetsmotor och man ska inte behöva slita för att få hundens uppmärksamhet, de ska vara naturligt föriga och inte särskilt tjockskalliga. "Den svårare varianten" innebär för mig vassare, lite mindre tillgängliga, självständiga. Kan fortfarande ha enorm arbetsmotor men saknar kanske lite förighet/är lite för hårda (för min smak). Man måste veta vad man letar efter och vara säker på att man faktiskt ska ha det man tror sig vilja ha. Inte helt lätt, särskilt inte när man skaffar sin första.

reverse
0

Min aussie kommer från Kalote's. Jag är nöjd. 😃

//Lina

[Neoverona]
0

Nox kommer från Wunderbaums kennel, vill ni veta mer så får ni gärna kontakta mig.

emeliagranstrom
0

Min hund är från Nordic Lake, är mycket nöjd!

Sugar Mist
0

Min förra kom ifrån Blue Alert's kennel, kanonnöjd med uppfödare och hunden hade nog varit en kanonhund om det inte vore för den uppväxt han haft(Köpte honom som omplacering).

Min nuvarande är privatuppfödd och själva uppfödarna är jag sådär nöjd med, visst är dom trevliga men tankesättet när man tittar på kombinationen och avelsdjuren är väl lite sådär. Han är inte ett direkt genomtänkt köp utan rätt impulsköp, olyckligtvis.

-

Denna kommentar har tagits bort.
LinDajSon
0

Ska tillägga att jag tycker att jag har jättefina hundar så jag är såklart nöjd. Skulle gärna ha fler hundar som Jin eller Feng. Däremot inga fler Athoshundar ;)