Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1416 ggr
Ellen89
0

Utställnings linjer....

Har kollat runt lite på Aussies och undrar vilka linjer era Aussies kommer ifrån… vill gärna göra Flyball och Agility (lydnad också såklart) men undrar om en utställnings Aussie blir duktig i hundsport? Tacksam för svar.

Sugar Mist
1

En aussie kommer alltid vara en aussie, oavsett linjer/typ. Jag har själv en exteriörare och han är kanonduktig inom det mesta ,väldigt snabb i det mesta. Finns flera exteriörare som placerar sig bra på listorna, det ska inte vara något problem.

Däremot har jag en kennel som jag tror du skulle gilla med tanke på vad du vill syssla med(Och jag är medveten om att du bor i australien ;) ), PMa! :)

-

Michaela-N
3

Håller med #1, Meeeen man ska också vara medveten om att vissa "exteriörare" har lägre driv och arbetsvilja än så kallade bruksavlade hundar. Har själv inte haft det problemet men det händer hos vissa individer. "Har" själv en från Thornapple linjer men det är inget fel på hans arbetsvilja. Skulle jag däremot välja hund själv skulle jag valt en som haft fler arbetsmeriter bakom sig.

Ellen89
1

Vi ska ha valp i 2015, jag vill helst ha en fran arbetslinjer sa jag kollar runt mycket nu. Aven om vi inte haft renrasig valp pa ett tag sa vill jag ta reda pa allt jag kan om rasen och linjerna :)