Månadens trick #5
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Månadens trick #5 är: Korsa tassarna!
Hunden ska lägga ena tassen över den andra. Minimum en tass över den andra, men fritt fram att lära in från både vänster och höger, så att säga. I början av videon kan ni se Loke korsa tassarna så som jag korsar benen eller armarna. Vilken signal man använder är valfritt, verbal eller kroppssignal.
Hur gör man?
Lägg in en video i tråden när din aussie utför tricket (gärna med ljud).
Skriv en kort (eller lång) beskrivning om hur du lärde in tricket.
Kan din hund tricket sedan innan så gör det inget, de som inte redan kan det får ca en månad på sig att lära in det.
TS utser en vinnare och vinnaren får starta en ny tråd och utse en ny vinnare!
Sista dagen att lämna in bidrag är den 31 oktober.
//Lina
Hur går det för alla? :) det här var lite lurigt för oss!
"På natten är alla katter svarta"
Såhär lärde jag in det, om det kan vara till hjälp för någon. http://klickertraning.ifokus.se/articles/4db412bcd4ebea0c12003501-korsa-tassarna?articles-2
//Lina
Vi är pågång, men har fastnat lite..
Jag har verkligen inte hunnit eller orkat börja på det än!!! Har haft såå mycket med jobbet, men jag hoppas på att kunna vara med även denna månaden…oooom nu det går att ladda upp en video dvs.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Vi har börjat lite med det nu! Dock bara ena tassen till att börja med så har en liten träningssnutt att bidra med om vi inte hinner längre!
Nu är det snart sista dagen att lämna in bidrag. Var det verkligen för svårt för samtliga aussies här på forumet?? 😎
//Lina
Vi har bara kört ett pass so far.. haha.. men ska se om jag kan ladda upp en liten träningsfilm från då, så får det bli vårt bidrag.
Låååångt ifrån nöjd och sen blev det lite knasigt efter första gången hon "korsade" här, meeeen en bit på vägen iaf.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi han inte heller så långt men filmade nu och la upp iallafall. Hoppas fler är med!
"På natten är alla katter svarta"