Om aussie - animal planet
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har ni sett den här? :) vad stämmer/stämmer inte? Vad tycker ni om den?
"På natten är alla katter svarta"
Vet att jag tittade på det klippet i somras innan jag skulle få hem Storm. Innehöll ungefär samma fakta som jag fått reda på när jag läst om rasen i övrigt. Då hon inte är så stor än kan jag väl inte säga så jättemycket men hoppa högt kan jag definitivt hålla med om 😂 Och lättlärd, absolut!
Är kanske vanligare med Aussies utan svans i USA men annars tycker jag det är lite konstigt att de inte nämner att det förekommer i alla längder :) Sen tycker jag i alla fall inte än att det är så mycket pälsvård, enligt Storms uppfödare behövde hon inte borsta sina hundar särskilt ofta heller (och de var alla fina i pälsen de gånger vi var där). Men det varierar väl från hund till hund :)
Tycker annars att det är ett ganska charmigt och informativt klipp med rolig bakgrundsfakta!
Medarbetare på Vallhundar
Orkar inte kolla igenom MEN jag minns att jag sett det på TV. Gillar INTE vallningsklippen. De borde ha visat tränade hundar, inte en otränad. Ser inte städat ut överhuvudtaget.
#2 Håller med. Tänkte också på det.
Intressant att de tar upp att man först ville avla på enbart merle-hundar, men att en av fyra valpar vars båda föräldrar är merle, blir döv/blind.
"På natten är alla katter svarta"