Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 711 ggr
Fialialej
0

Måste skryta lite!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag får dagligen en känsla av stolthet när jag inser hur långt Alva har kommit med sig själv sen vi fick henne i juni förra året.

Från att ha varit konstant uppe i varv, kommunicera allt med skall, stjäla allt ätbart hon kom över, bita på saker och reagera med överslagshandlngar (som tillexempel att hoppa och bita efter armar och ibland tillockhmed ansiktet, springa som en idiot i cirklar osv) - är hon nu för det mesta jätteduktig!

Igår var vi på hundpromenad med ett stort antal ekipage. Dit och hem åkte vi buss.Och hör här mina vänner = Hon la sig på bussgolvet och SOV när vi åkte hem! Herrejösses alltså! Shit vad stolt jag är över henne! <3

..och lite stolt över mig själv också såklart. ;) Min första hund och jag har fått tusen tips om hur jag ska hantera saker, få har hjälpt, men jag har lyckats välja ut de som faktiskt funkar. Jag har lärt mig massor om hundar, beteenden, träning osv - Och hon har under tiden blivit en lugnare, tryggare och en helt fantastiskt vovve! 

Åh jag var bara tvungen att skriva av mig lite. :)

"På natten är alla katter svarta"

Stormvindh
1

Åh vad kul! Härlig känsla kan jag förstå och du borde absolut vara stolt!😃 Får man fråga vad ni har jobbat med för olika saker för att komma dit ni är idag? Vissa saker kan jag känna igen lite på lillan här hemma nämligen :)

Medarbetare på Vallhundar

emeliagranstrom
1

Låter superhärligt, glad för er skull och det är såklart att man få va stolt å skryta!!:):)

Fialialej
0

Tack! :D känns gött! Framförallt passivitet och miljöträning. Att låta saker ta tid, hitta aktiviteter som passar henne, osv. Ingen press framför allt. Sen har hon ju blivit äldre också, sp det spelar nog in en del. :)

"På natten är alla katter svarta"

Jetaime
1

Härlig känsla! :) Kul när det går bra!

MelliPirelli
0

Roligt att det går framåt för er! :)

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet