Din Aussie
Hej! Jag har länge funderat på en Aussie och är väldigt intresserad av rasen. Ni som har en eller flera Aussies, kan inte ni berätta lite allmänt om era hundar? Vad tränar ni, eventuellt tävlar i? Hur ser er vardag ut? Om ni vill får ni gärna berätta vilken kennel din hund kommer ifrån också! Jag tar gärna emot all information som jag kan få om denna fina ras :)
Big brawehearts Leija, men skulle inte rekommendera kenneln. Hon är lättlärd absolut, men otroligt ivrig på allt och alla vilket jag inte uppskattar. Dock är hon bara 5 månader så det kan förändras. Vi har inte kommit igång med träning ännu men ska köra agility bl.a. Och vi ska på vår första utställning om två veckor. Det är svårt att säga hur hon är eftersom hon inte är "färdig", vi har mycket att träna på och varje dag är ett träningspass!
Ett litet tips är att söka runt lite på sajten :) Finns många trådar som handlar om vardagen osv :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Zuki (Winsome Pack's Alabama Angel) kommer från Winsome Pack´s Kennel och är född den 30/7-12 så hon lite över två år nu!
Vi tränar för tillfället mest agility som vi även tävlar i. Men det blir lite lydnad och rally också. Och vi tränar mycket tricks och "dogparkour" (skogs/stadsagility kan man väl säga lite grann)..
Vardagen just nu är jag inte riktigt nöjd med sen jag började mitt nya jobb, men vi kämpar oss genom det. Egentligen är det väl mest för att det inte ser ut så som jag skulle vilja att det gjorde…
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#1 Varför skulle du inte rekommendera kenneln?
Sabina
www.anibaz.blogg.se
För att jag får känslan av att hon bara föder upp och föder upp. Sen känner jag att det inte var så mycket fokus på att träna valparna då hon hade två kullar på en och samma gång. Tycker bara att det finns bättre uppfödare :)
Finns fakta om medlemmarnas aussie tikar och hanar. :) Beskrivningar om hundarna finns i alla möjliga trådar.
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Tack för svar! Ska kika lite mer på sajten 😃
Har en aussie, Big brawehearts Tekla "Texa"
En tjej men mycket fart i, dock med en väldigt bra av och på knapp, lugn inne och full fart ute. Något osäker mot främmande människor som bara kommer fram. Lättlärd på gott och ont. Riktigt duktig och har en vilja att arbeta. Ställs ut en del med ganska bra resultat. Rekomenderar INTE kenneln. Inte seriös i mina ögon. Men nöjd överlag med min tjej. En riktig mammgris är hon.
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Min hane, RLD N Wunderbaums Sabbra Cadabra (2012/05/13) är otroligt glad, clownig och arbetsvillig. Han älskar fart och fläkt, alltid fullt ös medvetslös. Han är dock även osäker, reaktiv och signalkänslig (på gott och ont).
En vanlig vardag blir det 1-2h promenader, cykling (varannan dag), agility/lydnad/rallylydnad/freestyle/shejping. Tävlar i agility och ställs ut, tävlade förut i Rallylydnad.
Han kommer från Wunderbaums kennel i Småland, men rekommenderar (personligen) den inte pga olika anledningar.