Helgen 21-23/11-14!
God kväll! Hoppas ni haft en bra helg so far! :) Har det hänt något speciellt? Eller planerar ni att göra något kul imorgon kanske?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Imorgon ska Storm på sin första utställning så det ska bli spännande! Vi har för övrigt tränat på "stå" hela veckan då hon inte var så bra på det när vi var på utställningsträningen i söndags 😃 Resten av helgen har spenderats med pojkvännen och bara slappat :)
Medarbetare på Vallhundar
#1 Lycka till! :)
Igår jobbade jag mest, så lovade Zuki att vi skulle umgås hela dagen idag, dock har jag inte mått så bra så det har mest blivit sängläge idag, men det deltar hon iofs gärna i! Men på eftermiddagen blev vi uppringda om ifall vi kunde komma och hjälpa till att flytta tre bråkiga får som inte kom med när dom andra kom in, haha. Zuki var ganska så taggad, och hade tydligen inga öron, och när hon väl hittade öronen så sket hon ganska mycket i vad jag sa, så tur är så är hon inte en sån rusig "på" hund fast hon är taggad. Men sen var det ett par månader sen sist också.. Och ganska svårt uppdrag med så ovana och otama får på så stor yta :) Jag blev dock taggad på att komma igång med vallningen igen, åh det är faktiskt hemskt kul! Men det är så kasst när det blir sååå långt emellan.. man fastnar liksom.
Sen hjälpte vi även till med getterna, dom hade lite mer ett eget liv om man säger så. Dock gick in självmant, men sen blev det lite krig där inne, haha! Eller nej inte krig, men dom sprang runt en del, haha! ;) Blev stångad av den stora bocken.. ajajaj! Zuki uppförde sig fint :) även med katterna. Min hund är ganska bra ändå.
Imorgon blir det första arbetsdagen på nya jobbet för oss båda! Nämligen veterinärshoppen, wiho!
Igår var jag ordentligt förkyld, men det blev ändå rehabilitering för Diablo och cykling för Nox. Och även ett klickerpass var. Idag har vi startat upp ordentligt igen, med 2-3h promenader sammanlagt, agility och rallylydnads träning. Har själv tränat mycket själv medan hundarna har knaprat på ben. Imorgon blir det förhoppningsvis körning igen. Satsar på 1 mils cykling (själv) och cykling med Nox. Backträning och 1-2h promenader. Samt ett klickerpass på kvällen :)
har spenderat helgen hos min mamma och bara vilat ut mig och umgåtts med min brorson! Leija har fått busa järnet med mammas två hundar och levt livet på landet och hon är så lycklig :)
I går var det vallning för hela slanten och sedan var vi bortbjudna på kvällen. Riktigt skönt att slappa ett par timmar i någon annans soffa, haha. I dag har jag ett fotouppdrag att genomföra. Sedan får vi se.
#2 Tack! Det gick över förväntan då Storm blev BIR-valp så det var kul! Två av kullsyskonen plus en "extrasyster" var också där så det blev roligt syskonbus dessutom :)
Medarbetare på Vallhundar