Uppnådda mål 2014!
Hade ni några mål inför 2014 som ni uppnått och är riktigt nöjda med? Eller har ni kanske saker som ni hoppats gått bättre än det gjorde?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Att få min fisk ''tam'' :-) Uppnådde det!
Nox - Startade i Agility (AG1 - 10fel, HO1 - Disk) ställdes ut officiellt (VG). Diablo - Tog RLD F, startade i RLD A, ställdes ut för sista gången :)
Med vip var de inte mer ån att hålla sig frisk å fräsch. :-D Essi hade målen excellent,ck,cert på utställning, rlda i rallyn, 1:a pris lk2, starta lk3, godkänd å gärna uppflytt ur apellen. Vi uppnådde alla utom starta trean, vi tog mästarklassen istället å blev rallymästare, BIS-1a på inofficiell utställning, Bim på officiell, godkänt uhp. Så väldigt nöjd med året.
Jag och Jax kom i mål med utmärkta resultat och titlarna RLD N och RLD F, BIS på en inofficiell utställning och en 1:a i viltspår.
Hade inte så jättehöga tävlingsmål utan mer uppnådd träning. Är riktigt nöjd ändå!
Kopierade min lista från förra året.
- MH. - CHECK!
- Fortsättningskurs i agility. - CHECK!
- Åtminstone starta i hoppklass 1 och agilityklass 1. - CHECK (sen att vi blev diskade i alla utom två lopp under heeeela året är en annan femma! Jag har faktiskt börjat lära mig lite nu)
- Börja valla mer regelbundet och se var det tar oss. - Njaa, här sket det sig tyvärr med fåren. På't igen! Ett par gånger har vi dock kommit ut i fårhagen, men behöver mer hjälp för att kunna komma någonstans!
- Ställa på iaf en utställning. - Med ett VeryGood och bästa tik i sin klass - CHECK!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
GK anlagsprov viltspår
Gå tävlingslydnadskurs
Starta LK1
HD/ED röntgen
MH
De som är markerade med fet stil är avklarade.
Anlagsprovet i viltspår hann vi inte med.. vi fokuserade mest på lydnaden vilket var väldigt roligt då vi tillåme tog ett 1:a pris i LK1.
HD/ED röntgen tänkte jag ju inte att jag ville vänta tills han är 18 månader så det kommer att bli i februari :)
Annars så gick vi en lydnadskurs för Eva-Karin som var otroligt givande så att vi kunde redan vid 11-månaders ålder starta lydnadsklass 1, då med ett andra pris.
MH gjorde vi i augusti, ett bra MH dock med en 5:a på skott.. Men Lukas är inte skotträdd i vardagen vilket känns otroligt skönt. Det är jobbigt för skotträdda hundar!
Just nu sitter jag och filar på mål till 2015!
Över förväntan. Målen med Jin var att bli klar med får och anka, högsta klasserna (vallning). Starta en lydnadstävling. Vi vann fyra starter i högsta klasserna (2 anka 2 får) och fick titlarna ATD s och d, så det målet klart uppnått. Som bonus startade vi två gånger på kor och vann båda men bara en kvalificerande poäng. :) Startade tre lydnadstävlingar, vann på debuten, blev klubbmästare, vann det individuella på lag-DM men laget kom tvåa. Klubbmästartvåa rallylydnad. Vann aussieklubbens valltävling Guldtackan. Placering på alla tävlingsstarter med 10 första, 2 andraplatser. Kan inte hymla med att jag är rätt nöjd. ;) Feng har utvecklats så väldigt fint under året. Grundar fortfarande vallningen men hon har gått från klarhet till klarhet och gör jobb utan problem. Älskar denna lilla hund. :)