Idag har jag varit iväg med Storm och träffat hennes syster! Mycket syskonbus och en trött hund efteråt :)
Medarbetare på Vallhundar
Hittills jobbat, fixat inför sambons födelsedag och promenerat med Feng. Blir ett par träningspass för henne sen, vi har hemläxa tills i morgon. Omvänt lockande och pallövning. Athos ska också få ett litet pass. Jin är fortfarande på äventyr.
Jobbat och jobbat! Kom precis hem. Mår inget vidare alls och det blir inte någon agilityträning med lillan idag, så jag är lite less.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Åkte till veterinären då Nox fick en attack kl 4 på morgonen och hade svårigheter att andas. Noskvalster visste jag att det var, hoppas att stronghold funkar även denna gången och att det inte kommer något mer :) Har även jobbat med den nya hemsidan som äntligen blev klar.
Vi var ute och gick en lång sväng i skogen imorse innan skolan, och när jag kom hem åkte vi direkt till en hall som hade öppen träning för att miljö/passivitetsträna. Körde några vändor på en rallybana, tränade lite trix och lekte lite samtidigt som andra hundar var i närheten. Fikade efteråt bland folk och hundar. Gick ganska lugnt till alltihopa. Ska försöka göra detta oftare. :)
"På natten är alla katter svarta"
Jag har jobbat och Lukas har varit i hundgårn, när jag kom hem så fick han kuta ett tag ute på gården sen har jag spenderat tid med vår gråhund som ska operera bort sina halsmandlar imorgon.. Även fast det inte är så stort ingrepp så blir man ju ändå nojjig och tror att allt dåligt som kan hända ska hända.. men hoppas på att de gå bra! :)
#2 Åh vad härligt, håller tummarna att det blir bebbar denna gången! :D
#3 Har du någon aning om vad det kan vara? Har inte mått speciellt bra heller de senaste dagarna :/
#4 Oj, vad härligt att allt gick bra i slutändan ändå!
#5 Vad kul, tänk om Flynn kunde slappa i sådana miljöer.. Underbart haha!
#5 Oj, vad är det med Kings(han hette väl så?) halsmandlar? o:
-------------------------
Själv har jag varit i skolans träningshall med Flynn och en kompis och hennes labbehane, vägen dit gick asbra, dom hälsade och brydde sig inte nämnvärt mer om varandra.. förrens vi gick in. Jag blir inte klok på Flynn och hans passivitet, den finns verkligen inte där. Jag vet inte hur jag ska få fram den. Det gick bättre när vi tränat lite men han låg ändå och pep/skällde i buren till och från..
Annars gick det jättebra. Vi körde agility för första gången, och fy sate vad snabb han är.. Minns verkligen inte att han var så snabb. Börjar redan tänka lite på om man skulle våga tävla i sommar, men det kan lika väl vara drömmar.
-
#7 slappa är just vad som inte funkar - därför vi tränar. ;)
"På natten är alla katter svarta"
#8 Ahhhh, dåååsåå haha!
-
#7 För min del har det satt sig på halsen IGEN.. blir så trött. Förkyld och grönt snor och slem och megasvullen hals och ont i öronen.. 😟
Min chef till mig idag "Hanna, du vet att du får lov att vara sjuk om du 'vill', vi löser det ändå". Meneeeee åååh!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#7 - Nä Dennis, King är vår jämthund :)
Han har haft problem med halsfluss hela hösten så veterinären tyckte att de skulle bort eftersom penicillinet slutade verka efter han ätit det så mycket! Men det gick bra, han är hemma men har ju förstås lite ont då han äter men på nån vecka ska han vara helt återställd :)