"Inåtvänd bröstvårta"
Någon annan som har en aussie med "inåtvända bröstvårtor"? Zuki har dom två översta. Brukar aldrig vara några problem, men idag var där en massa äckligt skit som luktade fruktansvärt..
Vad jag har hört är det visst ganska vanligt att hundar har det? Någon som vet varför? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Oj visste inte ens att hundar kunde ha det..intressant, följer. Hoppas du får svar.
Har du någon bild?
#2 Kan fixa :p
Googlat lite på det, verkar inte vara något konstigt eller något som brukar skapa problem, men undrar ändå varför det blir så :)
Nu har inte jag någon Australian shepherd, men min äldsta hund hade detta som valp. Det verkar vara något slags medfött fel. I hennes fall fick vi operera bort dom då hon fick ett sår av en pinne i den ena och sedan började det gegga och lukta illa och då tog veterinären bort bägge för säkerhets skull. Det gick på uppfödarens försäkring då felet är medfött.
Min uppfödare sa att det händer ibland men att hon inte visste vad detta berodde på. Den tiken har överlag små bröstvårtor och juver så vet inte om det är något samband där emellan.
glad över att ha hane nu..
#5 Hanar har också bröstvårtor 😎
men inte lika tydliga och lika ofta problem väl? De använder ju liksom inte sina till något
Har glömt bort att ta bild! Ska försöka komma ihåg det i veckan!