Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1765 ggr
nniikaa
1

Valptips!

Hejhej, första inlägger här, är ingen hejare på introduktioner men jag tar mer än gärna emot tips. Imorgon får jag hem mitt yrväder ifrån uppfödaren, hane på över 8 veckor. Jag vill ha så mycket tips och råd som möjligt och tänkte att det vore passande att fråga här, så ja, Överös mig med era bästa valptips. :)

Lite fakta som kan underlätta rådgivande..

Hittills är han en väldigt oberörd, tuff liten grabb. 

Jag bor i lägenhet, min partner jobbar hemifrån och jag studerar två dagar i veckan.

Jag är delvist i rullstol, annars uppe med käpp. 

Det är min första hund (Jag har redan hört allt om att de aldrig kan funka som första hund).

J0554N
1

Vilken söt liten vovve! Jag håller inte med om att det skulle finnas "första hundar" och hundar som absolut ingen nybörjare kan ha. Precis som människor så har hundar olika personligheter och alla är olika individer. "Min" första hund var när jag var 13 år och det var en omplacerings schäfer som precis kommit in i spökåldern, tufft var det men jag lever än, andra hunden var en amstaff som var världens snällaste redan från början! Så länge man har tid, råd och engagemang kan man ha vilken ras som helst som förstahund.😉

Strong people don't put others down, they lift them up. 

nniikaa
0

Ja precis, enligt mig handlar det mer om att veta vad man ger sig in på och välja en hund som passar en och ens livsstil. Tycho (valpen) ska förhoppningsvis bli min assistanshund om han passar som det. (:
Visst är det en utmaning med Aussie som första hund OCH assistanshundskandidat men det är något jag verkligen vill. Även om han inte passar som assistanshund får han såklart stanna hos mig, då kör vi väl bara mer på bruks eller så istället. (:

emeliagranstrom
0

Åh vilken söting, Grattis till din valp! :) Vart är han ifrån?

Mitt bästa valptips är att ta vara på valptiden, de växer alldeles för fort! ;)

nniikaa
0