Månadens trick #8
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Månadens trick #8 är: FOT PÅ FOT!
Hunden ska stå mellan dina ben med fötterna på dina så att ni tillsammans går framåt. Om ni redan kan tricket skulle ni kunna avancera genom att göra svängar, cirklar, gå baklänges eller liknande :)
Hur gör man?
Lägg in en video i tråden när din aussie utför tricket (gärna med ljud).
Skriv en kort (eller lång) beskrivning om hur du lärde in tricket.
Kan din hund tricket sedan innan så gör det inget, de som inte redan kan det får ca en månad på sig att lära in det.
TS utser en vinnare och vinnaren får starta en ny tråd och utse en ny vinnare!
Sista dagen att lämna in bidrag är den 13 februari.
LYCKA TILL! :)
Medarbetare på Vallhundar
Vi får se om vi hinner! :) Inget vi gjort tidigare!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Hur går det för er andra? :)
Jag har precis börjat jobba med att få henne till att ställa sig mellan mina ben, stanna där och kolla upp på mig (vi har gjort så mycket andra trick som att gå slalom, hoppa, gå i åtta att det tom var utmaning att få henne till att stanna mellan hahah! plus att hon är "rädd" att jag ska trampa på henne eller nått ;)… så detta tricket lär ta lite tid för oss för vi får köra i små etapper!)
Håller på med så många olika inlärningar nu så jag tror vi skippar denna utmaning just nu, dock så kommer jag säkert lära in det senare :)
Vi kan detta relativt bra, så jag lägger upp en video om ett par dagar. :) #2 jag började med att ha henne mellan mina ben och klicka när hon nuddade ena tassen på min fot bara nån millisekund. Tror jag tillockmed satte hennes tass på min fot allra först och klickade. Lyft dit hunden och klicka, liksom. :)
"På natten är alla katter svarta"
Vi började ungefär som #4 och körde targeting på mina fötter. Fungerade bra men förstod inte helt så ett annat tips är att man istället kan ställa hunden mellan benen, sedan skjuta ihop fötterna till ett 'v' (fast med spetsen framåt) och så be hunden att backa upp på fötterna. Funkade kanon för oss och Storm förstod det betydligt snabbare men det är självklart olika :)
Har inte börjat med att sätta upp tassarna på fötterna än, men det gå¨r ändå framåt annars, vi har inte tränat det så mycket utan mest lite grann när vi varit ute på promenad eller så. Och för att hon inte ska känna sig obekväm! Får se hur långt vi hinner :)
Puttar upp denna! Inte så lång tid kvar nu ifall ni vill vara med :)
Vi hade tyvärr inget att bidra med denna månaden. Har ni andra glömt bort eller hade ni inget heller?
Oj jag har glömt!
"På natten är alla katter svarta"
Lägg upp i efterhand om du har nått! :)
hmmm…okej. Ska vi kanske ta nått helt nytt? Vad tycker ni?