Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettavel
Läst 1823 ggr
emeliagranstrom
0

OBS!! Behöver snabbt svar

Kan man ha en löptik tillsammans med en hanvalp på drygt 5 månader? Eller finns de risk att de parar sig och tiken blir dräktig?

emeliagranstrom
0

Alltså i samma hundgård

zakkris
1

risken finns, vissa hundar mognar tidigt redan vid 6 månader. så jag hade inte tagit risken

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

taylor__lambert
0

Beror väl på om hanen är könsmogen. Jag skulle inte lämna dom ensamma, men det ä jag det.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

emeliagranstrom
0

Ok, tack för svaret!

[AnimeV4]
0

Tjaaa.. När blir en hanhund könsmogen? Och är hon könsmogen?

zakkris
0

#5 man kan inte helt riktigt bestämma det, beror på olika hundar vissa blir de vid 6 månader andra vid 1år men man ska aldrig tro inget kan ske. så fort tikar löper kan de bli dräktiga, oftast kan man inte de första löpet men även där kan det vara olika från hund till hund

[AnimeV4]
0

#5 Tack för svar! Vet att ras spelar in. Vad mer? Gener?

zakkris
0

Gener, allt skulle jag vilja säga, precis som för oss människor, vissa människor mognar tidigare än andra osv :P Det är lite det som är roligt med raser osv, för man kan få precis vad som helst :)

[AnimeV4]
0

#8 Spännande! 😃

Em_
0

#7 Tillgång till mat, men en sällskapshund lär ju inte vara undernärd.

Oavsett om han kan para framgångsrikt eller inte så är det inte schysst mot tiken att lämna henne ensam med en ung hane. Inte mot hanen heller för den delen.  Han kommer antagligen inte koppla av alls utan vara på tiken konstant.

Jetaime
0

Jag hade inte vågat chansa, dessutom kan det blir ganska jobbigt för dom båda!

emeliagranstrom
1

tack för alla snabba svar, det har löst sig:)

[AnimeV4]
0

Vilken tur!

LinDajSon
0

Ser att de löst sig men svaret är NEJ, absolut inte. Inte yngre hanar heller. Aldrig hane och tik ensamma tillsammans vid löp. ;)