Negativa tråden Februari 2015!
Vi hoppas på inte allt för mycket, men här går det bra att skriva om allt negativt som händer.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Allmänt less och omotiverad. 😢
Har en valp
behöver jag säga mer?
Vart på hundpromenad idag och alva blev påhoppad av SAMMA hund igen den här gången som förra veckan. Helt oprovocerat ska tilläggas; både den här och förra gången hände det när vi gick och gjorde kontaktövningar.. Så tråkigt. Hon blev lite skärrad så vi fick gå med en hund av samma ras en stund tills hon lugnat sig. Det är nackdelen med de här promenaderna; en del har ingen koll på sig själva, sin hund eller sin omgivning. Jag är inte superfokuserad av mig jag heller alltid, men jag vet iallafall att min hund inte är grinig eller nervös på det sättet…
"På natten är alla katter svarta"
Åh vad jobbigt det är med en hund i trotsåldern…
Alla valpar blir tingade i de kullarna jag är intresserad av trots att jag va med innan tiken parats osv :/ men så är det när andra står före en :(
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#5 Den som väntar på något gott vänta aldrig för länge… om det nu är till någon tröst. :/ Vilka kombinationer är det du har tittat på och vad ska du göra med hunden?
#6 ja det är väl tyvärr(?) så :/
Windedos kull som de har nu, sugarwinds och nu black zones (som jag fastnat för mest!). Black zones har inte svarat än på mitt mail så där vet jag ingenting :)
Jag ska främst hålla på med bruks (lydnaden och söket) men vill utbilda min nästa hund till terapihund men passar inte individen till det så blir det ju inte så :) Är även intresserad av att hålla på med agility på skojnivå och freestyle - jag vill göra allt typ! Men det jag brinner för är bruks:)
#7 Ah okej. Jag har ju två BZ-hundar och en "annan" haha. Om du känner för det kan du ju ta en titt på samma kull som jag ska ha efter, räknar med att det blir bra bruksmaterial. Ingen stor och välkänd kennel men en kombination inriktad på att ta fram arbetsmaterial. Inga fluffiga soffhundar någonstans. Du får dessutom lite Black Zone på köpet, haha. www.ärteplättens.se Har du några frågor eller funderingar kan du vända dig till Camilla som har tiken eller såklart till mig som har hanen. Jag brukar inte försöka sälja in valparna för jag tycker inte att det är min uppgift, men - jag tror verkligen att det kan bli bra hundar. Jag är mycket nöjd med vad jag sett av deras halvsyskon. Tiken jag behöll själv är en guldklimp. Som sagt, ta en titt, har du frågor så finns jag här.
#8 Men gud så trevligt! Tittade in och läste om hanen och tiken och de låter ju superbra :) Och den där hanen har jag kikat på förut för jag tycker han är så himla snygg :o
Jag är ute efter allt annat än en soffhund ;) Får nog skicka iväg ett mail till dem för detta var ju verkligen intressant :) tack för tipset! och otrooligt fin hund du har!
:) Oavsett varifrån du får en valp till slut så hoppas jag att du får en riktig liten toppaussie. De är så himlarns roliga att leva med. Jag skulle inte byta mina mot allt guld i världen, de ger mig så mycket nöje. Lycka till!
#10 tack! :D
Jag orkar inte mer… Nu var jag bort i 1 h och hon har haft sönder ytterligare en kudde. Orkar inte med den här jävla åldern. Ena veckan är hon hur lugn som helst och i nästa är hon en idiot. Skjut mig nu
Det är bara att bita ihop. Var glad att det inte är typ en malle. De ska tydligen vara värst ;)
Haha ja jag får väl försöka se det positiva i det hahahha
Mitt senaste fb inlägg ser ut såhär: "jag hatar min hund. Är det någon som vill ha henne? Ni får henne gratis, hon har stamtavlaaa!!!" (Och sen en massa arga gubbar) Jag hatar henne inte förstås men jag blir så jäkla förbannad… I tron om att det ska bli bättre för henne, under tiden jag är på jobbet, så har jag stimulerat henne mer än vanligt och hon har fått använda nosen och söka reda på godis bland annat. Även motion. Men i den här jävla åldern så spelar det ingen roll om jag stimulerar henne för hon tuggar ändå sönder allt i sin väg när hon blir ensam en liten stund… Det som gör det extra jobbigt är att det har gått bra under så lång tid och sen för ett par veckor sedan så kraschade det. Så, är det någon som vill ha hundjäveln? Hahaha, skjut mig xD
Hur gammal är hon nu?
Hon är 8 månader nu
Om det är någon tröst har Storm blivit likadan! Gick jättebra att ha henne ensam innan, nu tuggar hon på skor, papper, allt möjligt hon får tag i så fort hon blir själv en längre stund. Förstår precis hur du känner dig, blir frustrerad över att det har funkat innan och nu går det i motsatt håll :( Jobbar inte så mycket just nu så hon är iallafall inte ensam så ofta, men frustrerande ändå!
Medarbetare på Vallhundar
Det är sånt man får stå ut med helt enkelt. Leija är inte ensam så ofta heller. Det kan vara ett par gånger i veckan bara. Men men, det är bara att hålla ut tills det går över haha (förhoppningsvis)
Ja precis, jag går också och väntar på att det ska gå över haha. Förhoppningsvis gör det det snart! Våra skor klarar sig nog inte länge till annars haha.
Haha min nya soffa är redan förstörd och ett antal par skor också… Ber till gudarna!
Åh.. Surt med soffan! Ja vi har blivit några skor fattigare också, kan säga att min bror har blivit galen på henne för det några gånger haha. Av någon anledning har hon inte bitit på mina skor!
Hahaha vilken tur du har då, fast inte resten av familjen kanske hahah
Haha ja jag är överlycklig! Kan ju dock inte säga samma sak om resten av familjen nä.. ;)
Sätt ut "tomma" kartonger och förpackningar med tidningspapper i hoprullade i bollar när ni ska åka hemifrån :) kanske ev med någon torrfoder i om det kanske blir mer lockande då. Blir lite att städa när man kommer hem, men förhoppningsvis så klarar sig soffor och skor.
Hehe vilket tips! Får testa det :)
Det hjälpte min kollega när jag jobbade på Arken när hon lämnade sin valp själv :) Han hade att göra.
När man ser sista avsnittet av en serie, verkligen sista någonsin, så känner man en liten liten känsla av…tomhet. Precis som att det var en del av ens eget liv som avslutades… Or mabey it's just me.