Aussie + Andra hundar
Hur är Aussies med andra hundar? Vallar dom mycket? Evt andra djur som katt, råttor, el likn.
Tack på förskott
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Flynn funkar i stort sett med de flesta hundar som inte käftar upp sig, för han käftar tillbaks, han funkar dock inte med svarta, större okastrerade hanar då han vart biten av en för ett par månader sedan.
Flynn är en ängel när det gäller andra djur, vi skaffade nyligen katt och han är så snäll mot honom, och han är uppväxt med kaniner och råttor, så där är han väldigt snäll och försiktig.
När det gäller vallet slår han bara på små signaler när vi går förbi får, men jag upplever att de flesta aussies håller vallet innanför hagen, inte utanför.
-
Låter super! Synd med olyckan som hände, hoppas han får det bättre och kommer över din skräck! 😉
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
#2 Skräck och skräck, han är mer osäker på svarta hanhundar och reagerar reaktivt, dvs tar till bett om han känner sig trängd eller hotad.
-
Nox funkar inte med andra hundar just nu, eller jo en JRT tik som varit med sedan 10v ålder. Han är osäker och reaktiv och just nu tar hormonerna över. Han funkar jätte bra med våran katt. När han provade vallning med får så gick det bra, inga problem, funkade även då bra med de andra hundarna på plats. Dom har sina dagar :) Jag låter aldrig mina hundar hälsa på andra, endast de jag vet passar bra ihop och det finns endast en. Nox vallade min andra lite när han var valp men utöver det inget alls, då jag inte vill det.
Min tjej funkar kanon med alla hundar hon mött hittills. Hon är något mindre framåt i leken om det är en ny hund hon leker med, men annars reagerar hon inte annorlunda. Är så glad för det! Har fyra katter här hemma, och springer dom så springer hon. Upplever dock inte att det är specifikt pga vallinstinkter då vår andra hund var precis likadan (fast värre) i början och han inte är någon vallhund. Hästarna älskar hon och brukar pussa och hälsa en massa på dom! Har aldrig försökt valla dom, har faktiskt inte sett många tendenser till det överlag (då jag inte heller har velat uppmuntra det).
Medarbetare på Vallhundar
Zuki funkar bra tillsammans med "alla" hundar, men är kanske lite för snäll ibland så det blir synd om henne 😃
Hon vallar inte katten eller kaninerna, när jag hade dom. Men däremot har hon absolut koll! När jag hade kaniner så höll hon koll på dom och hade någon rymt så visade hon det direkt och skulle fixa till det och såg till att alla "skötte" sig!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Aldrig upplevt att mina vallat något i vardagen, trots att de är aktiva vallhundar.