Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 1260 ggr
Jetaime
0

Fredag den 13 Mars. + helgen!

Godmorgon! 
Solen skiner, iallafall här nere i Skåne och det är fruset på marken och underbart väder! 

Vad har ni för planer idag?

Jetaime
0

Jag och hunden ska strax ut på en morgonpromenad innan jag sticker till jobb, och för omväxlingskull så är jag ledig efter att jag slutar (inget extrajobb efter mitt ordinarie eller liknande, det har varit mycket denna veckan..). Inga planer resten av dagen.. typ ta Zuki på en promenix och sen slänga mig i sängen och mysa ner mig med en serie 😃.

Sugar Mist
0

Sjuk, så jag och vovven ska mest ta det lugnt hemma, få se om jag orkar parvla mig ut och lägga ett spår åt honom, han hade verkligen behövt det.

-

[Neoverona]
0

Ska göra en hel del idag, varför jag fortfarande är i sängen är okänt. Kommer att behöva göra skolarbete, förhoppningsvis jobb. Men har även planerat in en tripp in till stan med Nox :) Pälsvård står även på schemat och hämta ut Diablos smärtstillande.

LinDajSon
0

Måla, vara ynklig och lite förkyld, lägga ett berikningsspår med hundarnas kvällsmat. Har tinat upp en kanin som jag tänkte dela upp i tre bitar så får de spåra upp varsin del och äta i skogen. :)

Stormvindh
0

Tänkte försöka ta en joggingtur i skogen med Storm, träna lite olika saker som behöver bli bättre och sen jobb framåt kvällen :) Funderade på att försöka lägga ut ett litet spår också, får se hur det blir med det!

Medarbetare på Vallhundar

Fialialej
0

Syrran har räddat en hund från avlivning (hon jobbar på veterinärklinik). Vi var och hämtade honom igår så idag har vi hängt med honom och shoppat sele och lite annat. Jättemysig liten gubbe! Jackrusselblandis. :)

"På natten är alla katter svarta"

LinDajSon
1

Valparna föddes den 13:e :D

Jetaime
0

#7 Jag så det tidigt imorse! :)

Jag önskar att jag också hade möjlighet att skaffa en till hund. Och dessutom hade jag gärna velat följa den från start denna gången. Men the heart wants what the heart wants ;) (hittade inte Zuki först hon var nio veckor, annars hade det varit nära och bra att kunna hälsa på dessutom…)

Vill man fylla på med helgplaner eller vad som hänt i helgen så är det bara att skriva:)

[Neoverona]
0

Blev hundpromenad med Nox inne i stan idag, blev sammanlagt 7.87km. Riktigt trött grabb som har vila resten av dagen! Diablo ska få köttbulle letande i trädgården senare under dagen, han har en aning tråkigt under sin vila. Imorgon blir det agilityträning på klubben om inte ett oväder slår till :)

Sugar Mist
0

Jycken ligger utslagen på golvet, han har fått träna massa med att skälla på kommando, fått springa runt föremål och lite ligg-kommandon.

Är oerhört stolt över att han taggade ner när han var uppbunden, brukar bara binda honom och lämna för att fixa saker, alltså stående, men han la sig ner efter en stund. Fraaamsteg!

Sen när vi kom hem gick han ut med mamma när hon hängde tvätt och kollade till kaninerna, så han fick springa runt på gården en stund, nu är han rätt trött, vi får se vad vi gör imorgon.

-

Jetaime
0

Imorgon ska vi åka till Hässleholm och tävla lite agility. Blåbärstävling, men ska bli väldigt roligt ändå, vi är anmälda till alla klasser. Blåbärsklass 1 utan slalom och klätterhinder, blåbärsklass 2 kortare slalom och inga klätterhinder (eller nått sånt). Och två agilityklasser, tror dom motsvarar ungefär klass 1 :)

Sugar Mist
0

Imorgon blir det att kika på IPO :D

-

Jetaime
0

Resultaten idag blev som följande 3 diskade lopp och en vinst! Vi kör alltid allt eller inget, haha! I vinst-loppet så var allt sådär klockrent, och i dom andra så var det "Amen, hallå? Zuki vad gör du?" 🤪

I första loppet springer hon förbi typ tredje eller fjärde hindret eller vad det blir, har sån fart och kasar in i nästa hinder som är en tunnel. Typisk sån sak som Zuki gjorde i början, sprang runt om hinder som borde vara självklara… man bara.. Vaa??

I andra loppet så gick allting sådär perfekt och snyggt och vi vann både på tid och gick nolla. Visserligen en väldigt lätt bana, men det kände jäkligt bra att vara BÄST för en gång skull!

I lopp nummer tre, har vi tre hinder kvar, där bommen är tredje sista och hon hoppar kontaktfältet, blev ganska förvånad då hon oftast aldrig gör det så jag typ gav upp och hon körde in i fel tunnel-ingång.

I sista loppet så var det verkligen "amen, hallå? Zuki vad gör du?" Här sprang hon förbi ett hinder och hittade på lite själv och körde bommen på fel håll och sen upp på A-hindret, helt överlycklig.. Vi körde klart trots disk och var VÄLDIGT NOGA med kontaktfälten denna gång!

Jetaime
2

https://www.facebook.com/video.php?v=10203968722085714&pnref=story  Ifall någon vill se filmen på mitt bra-iga lopp 😃tror det ska gå att se även för dom som inte är vän med mig.

MelliPirelli
0

Jag jobbade fredag och var på utbildning resten av helgen :)

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet