Vad använder ni för "verktyg"?
Vad använder ni för borstar, kammar, klotänger, saxar osv när ni fixar till era hundar? Lägg gärna upp bilder 🙂.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Åh, känner att jag kan behöva lite tips på den fronten när det kommer till borstar och dylikt! Har ännu bara skaffat effileringssax, mindre rundad sax, kam och tvåsidig borste (om det nu kallas så, haha). Tycker det finns en miljon olika slags kardor/borstar/kammar och känner mig lite lost på vad som är bäst för Aussie-pälsen, haha.
Medarbetare på Vallhundar
Har en karda, en effileringssax och en klotång från dogman, det är allt som behövs här.
-
Millers klotång, inget annat duger. =P Har även en elektrisk kloslip, för jag vill ha så ovassa klor som möjligt, runda mjuka kanter. Oftast använder jag min egen borste på Loke, det räcker, hahaha. Använder en sax för att ansa lite av håret under tassarna ibland.
//Lina
Karda x3, furminator, kam, trimkniv, effileringssax, sax från Panther, Andis AGC Super 2-Speed, klotång, klofil. Har massa annat men detta använder jag mest. Ska se om jag kan fixa bild på allting ;)
Har massor med olika till terven men aussien behöver bara en karda, en kam, Millers klosax och en vanlig sax i liten storlek.
Sabina
www.anibaz.blogg.se