Helgen 21-22 Mars!
Jag har sovit så kast inatt, visste nästan att det skulle hända eftersom jag la mig på sängen en "liten" stund efter jobb.. 😟.
Anyway! Zuki och jag ska strax åka till Trelleborg och vara med på ett litet arrangemang som klubben anordnar… Gemensam hundpromenad med lite aktiviteter. Tyvärr så regnar det, hade tänkt ta med kameran annars…
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Har ledig helg efter 7 dagars jobb + utbildning så lååånga promenader, träning och slöhäng framför serier blir det denna helg.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Har hittills delat upp grabbarnas mat, snart blir det träning och kanske rakning för Diablo, får se om vinden avtar eller ej. Imorgon hoppas jag på att få åka till klubben och träna agility samt rally.
Jobbar hela helgen, sitter och räknar på ungefärlig månadskostnad inför kommande valp, ska till stallet och även städa hemma. Mycket på gång nu! Ska hinna plugga där någonstans också, haha. 😃
I dag var det vallning, i morgon blir det valpmys
Igår fick Alva hänga med mig till Göteborg - superdupermiljöträning. Hon har ALDRIG varit så trött som hon var efter det. Sov hela kvällen och imorse trodde jag hon hade dött. Hon brukar kasta sig på mig när jag vaknar i vanliga fall men imorse hände ingenting, haha!
Idag har vi vallat - det gick helt ok men både hon och jag var nog lite trötta. Börjar komma in i det liiite nu iallafall så det går att börja tänka sig för lite och inte bara snurra runt och vifta med armarna. ;)
Imorrn är det första träningen och planeringsträffen med ungdomsgruppen jag jobbar med att starta upp på brukshundklubben. Spännande!
Skulle behöva plugga lite också…. egentligen.
"På natten är alla katter svarta"
#5 Åh, inte alls avis!
Vi spenderade denna lördagskväll med lite grooming framför TVn. Hoppas på finväder imorgon då vi ska ta en långpromenad till stranden. Fortfarande för tidigt för bad, men det är en trevlig promenadsträcka dit och hem med annan skog än den vi har 500 meter bort.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
I fredags gjorde vi inte speciellt mycket, igår var vi och kikade på vallning och idag händer nog inte så mycket heller :)
-
I fredags jobbade jag, sen har vi träffat husse i helgen och tränat en hel del inför idag för då började vi rallylydnadskursen som faktiskt gick bra, över förväntan 😃
Medarbetare på Vallhundar
Fick bli en skogspromenad istället för träning på klubben då Nox mage krånglar. Snart blir det en springtur! :)
Fick bli en halv mil promenerande, vi svängde av till fåren för att se om de var kvar men de hade flyttats 😕
Det var synd, det var väldigt trevligt att lantdjur runt sig, speciellt när korna inte kommit än..
-
Blev agilityträning i förmiddags, och nu ikväll körde vi en tur på rullorna (Zuki fick dra, springa lös och springa sidan om) :)