Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: aussieprat
Läst 814 ggr
Jetaime
0

Sjuka eller skadade?

Har era hundar varit sjuka eller skadade, eller kanske ätit något olämpligt eller liknande någon gång? 
Vad hände? Hur löste det sig?

Sugar Mist
0

Haha, lillskiten satte i sig mer än en halv mörk chockladkaka ifrån premium i höstas. Kräkte honom under eftermiddagen och kvällen, hade stenkoll och ringde in till agrias veterinärjour. 

Den förra fick en inflamation i klon när vi fick honom, vart in till veterinären 2 dagar senare och ge metacam och någon annan tablett i 10 dagar, bortrakat pälsen också.

-

[Neoverona]
0

Nox har haft noskvalster 2 gånger, förhudskatarr som var det värsta, problem med magen under längre tid, och han har även inne för ena ögat 2 gånger varav ena gången akut. Alla ledde ju då till veterinärbesök och behandlingar, men tillslut så funkade det. Vet inte hur många gånger jag varit hos veterinären med den grabben när jag trott något varit fel men ua varje gång. Allt för många gånger.

MikkansBuse
0

Jax har skurit upp trampdynan en gång, de läkte av sig själv ganska fort med den lilla behandling han fick hemma. Förövrigt har han åkt på kennelhosta, noskvalster och magsjuka en gång. Magsjukan var inte rolig alls, de var på håret att jag hade åkt in med honom.

LinDajSon
0

Tror alla tre lyckats rispa ett öga i skogen. Sist Jin under spår. Inget allvarligt. Noskvalster och löss har vi upplevt. Skurit sig i tassen har både Jin och Athos gjort. Jin fastnade i ett hål i marken med ett bakben som ung, det tog rätt illa. Athos har haft öroninflammation.

Jetaime
0

Zuki har fått operera bort fem framtänder, och har dragit bort en klo efter att ha spräckt den. Pulpan blev i sin tur väldigt inflammerad och Zuki blev väldigt tagen av det och vi fick åka in akut till vet, fick antibiotika och sen blev det bra igen. Dock tog det huuur långtid som helst innan hon kunde gå utan sko och strumpa, och detta var dessutom på vintern.

Hon var även halt ett tag efter att ha hoppat upp på en mur, intrasslad i kopplet när hon var runt året. Även löss har vi haft ;)

Anibaz
0

Smilla får fukteksem varje vår, har haft noskvalster en gång, opererat bort fyra knölar, opererats x2 efter en attack, hon fick även en infektion i kroppen efter detta. Gått med drän, haft en ögoninflammation och haft inflammation i båda frambenen.