Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 2193 ggr
Jetaime
1

Negativa-tråden Mars 2015!

Vi hoppas på inte allt för mycket, men här går det bra att vräka ur sig negativa saker som händer/har hänt denna månaden.

Jetaime
2

Mår inget bra alls idag och känner mig dessutom som världens sämsta, både hundägare och människa. Zuki stack efter en kanin på promenaden, och efter att jag röt till och skällde ut henne ordentligt, så gick hon typ fem meter bakom mig och hukad resten av promenaden. Det blev liksom lite droppen för mig efter att hon skitit i att lyssna på mig och sen sticker efter en kanin.

[Neoverona]
0

Det kan hända att Diablo har fel på armbågarna. Hoppas på det bästa när jag ska ringa försäkringsbolaget och höra om dom ersätter det, då det är uppföljning av höfterna också..

Sugar Mist
0

Flynn har åkt på noskvalster.. In till vetten inom kort med andra ord.

-

Jetaime
0

#3 Åh 😡 det är så drygt. Vår labbe hade det för ett par år sen..

Sugar Mist
0

#4 Han låter som en gris till och från och det är riktigt läskigt när han fnyser inåt upprepade gånger under ett par sekunder..

-

LinDajSon
0

Om det är noskvalster borde det räcka att ringa och be om recept på Interceptor. :) Så har vi gjort.

Jetaime
0

#6 Oftast måste man ändå åka till vet och få "bekräftat" att det är noskvalster fast man redan vet det..

Jetaime
0

Men man kan ju alltid försöka!

[Neoverona]
0

Noskvalster gillar vi INTE! Grabbarna har fått det två gånger, varav senaste gången i Januari. Veterinären så skriver dom recept på Stronghold (svindyrt..), funkar fin fint :)

Sugar Mist
0

#9 Äre stronghold som gäller för noskvalster så har jag det redan hemma.. Funkar det?

-

LinDajSon
0

#6 Beror säkert på veterinären. Det är rätt omständigt att diagnosticera hunden rent medicinskt, och det är trots typ sövning och spolning inte säkert att man hittar kvalster ändå så de brukar bara titta på symptomen. Mindre/privata veterinärer är kanske mer benägna att skriva ut recept på det per telefon än större djurkliniker. :P

Jetaime
1

#11 Ja absolut :) Eller om man känner någon veterinär!

[Neoverona]
0

#10 Jag får stronghold varje gång. Mina har mått prima några dagar efter. Senaste dosen var 1st pipett, 2 veckor och ännu en behandling. Rätt dyr medicin om man bor med flera hundar.

LinDajSon
0

Årets första fästing…

Fialialej
0

Hunn sa te å löpa när som helst. Som vanligt lagom till kursstarter och annat. Kuuuul. Kastrera åbäket??

"På natten är alla katter svarta"

LinDajSon
0

Funderar också på kastration. Vi får se. Finns ju fördelar och nackdelar med allt. :)

Jetaime
0

#15/#16/vem som.. Men med tanke på Zukis knasigheter innan löpet är jag jätterädd för att hon ska få livmoderinflammation…

Hon har ett par dagar kvar nu. Hon har inte alls varit speciellt påverkad av detta löpet heller (har knappt märkt nått alls, förutom då precis dagarna innan.. när allting var lite tokigt, kan också bara varit en tillfällighet visserligen..)

[Neoverona]
0

Diablo blir sämre och går på smärtstillande.

Fialialej
0

Lika duktig som hon har varit senaste veckorna, lika idiot har hon varit idag. Tröööööött.

Sugar Mist
1

#19 Been there, heeelt underbart :))

-

LinDajSon
0

#18 Hoppas det vänder. Vad är det som krånglar, höfterna?

[Neoverona]
0

#21 Höfterna har han ju dysplasi på och artros (höger), men nu har även frambenen börjat krångla, framför allt vänster. Väntar på svar från försäkringsbolaget kring röntgen, har planerat det denna månaden, så får vi se vad det är, ska även skicka in till SKK denna gången.

Jetaime
0

Försöker anmäla till MT nu i vår, verkar vara svårt att få någon plats.. 😟

Fialialej
0

Idag är en sån dag när man bara vill dra täcket över huvudet. Allt går åt helvete… Ååååh

Sugar Mist
0

Råförkyld, hunden trilskas eftersom motionen är nerdragen pga. mina träningsskor är sönder..

-

LinDajSon
0

Jag har varit lite för generös med mat och godis i vinter så Feng ha blivit lite tjockesmockig. Säkert bra med lite extra isolering när man ligger ute i snön hela dagarna men nu på vårkanten behövs det ICKE. Handlar inte om flera kilon precis, kanske 500 gram eller något. Sitter över revbenen. 500 är ändå 500 för mycket, så nu ska det väck…plus att vi ska bygga mer muskler och kondition. Kommer inte minska fodret mer utan bara öka fysiska aktiviteten.

Sugar Mist
0

Vettetusan vad som hänt alltså.. Jag har tappat hungern och har nada energi. 

Har fått mig ett par nya springskor så kan dra igång motionen men jag blev svimfärdig bara av en slöpromenix på halva milen. 

Lurvtoken har inte fått ordentlig motion på 2-3 veckor så han går i taket numer, han är verkligen jättedryg :(

-

[Neoverona]
0

Nox mage blir inte bättre så imorgon blir det att köpa saker för det… Plus att jag inte sovit sedan natten mellan Tors-fre, så är svimfärdig. Försäkringsbolaget står inte för Diablos röntgen, om en veterinär inte rekommenderar det.. Skulle ta körkort till sommaren, men det får ju vara.

Fialialej
0

Jag kanske inte får csn nästa termin och isåfall kan inte jag fortsätta plugga. Skit.

AussieLeija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu orkar jag inte mer…

Fialialej
0

#30 Åååååååååh :(

AussieLeija
0

Jag lagade det xD tillfälligt, så det duger. Har redan beställt en ny soffa :P