Positiva-tråden Mars 2015!
Vi hoppas på en massa positivt denna månaden!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Min tjej fick godkänd exteriörbeskrivning i helgen och därmed titeln korad :)
#1 Grattis! :D
Flynn lyssnade på inkallning trots att han lekte med en hund, big win!
-
#1 Grattis!! Såg det på kennelns fbsida! Tittade på valp därifrån innan :)
Idag fick vi äntligen hem Storms Julius K9-sele, wihoo! Matte blev nog gladare än henne dock 😃
Medarbetare på Vallhundar
#1 Grattis!
#2 Fan vad härligt, vet precis vilken känsla av FRAMSTEG som uppstår! 🥳
Trassel är så duktig i lydnadsträningen och det går framåt med stormsteg. Imorgon har vi sista tillfället på lydnadskursen och då ska vi ge järnet 😃
Årets första vallning i dag. Så glad! Och wow vilken liten hund jag har.
Första agilitytävlingen för säsongen imorgon! (Inoff visserligen..men ska bli kul ändå!)
Första vallningstillfället idag och det gick JÄTTEBRA. Vi har miljötränat jävel sen i julas och det märktes verkligen! Ingen hets, stress eller vansinne. Stolt matte och nöjd hund! Hoppas det inte är en engångsföreteelse. ;)
"På natten är alla katter svarta"
#7 Hur bra som helst, hon skötte sig som en pärla! Både i och utanför hagen. Kanon. Det ska bli så roligt att följa er under våren. :)
#8 nästan så det skulle passat att göra en Trissreklam av - plötsligt händer det! ;) ska bli himla kul för oss också att se hur det går. :)
Chira tog igår sitt tredje förstapris i lydnadsklass 1 och fick därmed sitt LP1 :)
Om allt går som det ska, så ska jag ÄNTLIGEN byta BK-klubb :)
Ska förhoppningsvis gå en nybörjarkurs i rallylydnad som börjar nu i mars, är grymt taggad!! 😃
#12 Vi ska också börja nybörjarkurs i rally nu i mars! :)
Kopierar min status från FB 😃
"YEEEESS! Äntligen vårt FÖRSTA NOLLADE lopp (visserligen på en inoff. tävling, men jag är lika glad för det!) Vi behövde verkligen det
Smiley smile
Jag var dessutom ganska besviken på mig själv över mitt presterande i hopp-loppet, där jag gjorde bort mig totalt och verkligen glömde bort banan. Men oj så duktig mitt odjur har varit idag! <3"
#13 Åh vad kul! Skulle du få något superbra tips får du dela med dig ;) Och härligt med #14! Grattis😃
#15 Rally är ändå nått som man kan träna själv ganska enkelt, men jag känner att jag inte kommer att ta tag i det själv… Så tänkte gå en kurs nu för att se om det är något som vi kan tycka är roligt ;) Och kanske kan det förbättra vår tävlingslydnad också (som jag totalt lagt på hyllan då det mest gick åt helvete 🤪). Så det ska bli kul!
Och tack! Kändes så härligt att äntligen sätta det fullt ut, och trots lite tokigheter på bana så lyckade vi rädda upp det ganska så bra, lillan och jag :).
#16 - Lite samma här, eller jag är sån som måste få lite push och inspiration av kurs/andra också för att komma igång, plus att jag känner att kan vara bra att få hur allting går till lite mer grundligt förklarat! Taggade här också! 😃
Fick precis reda på att jag är ledig från mitt första jobb idag, vilket kände ganska så underart med tanke på min värdelösa natt… så nu blir det bara jobb i eftermiddag och träning med Zuki ikväll!
Hade uppstartsmöte för ungdomsgrupp på brukshundklubben idag och det kom åtta pers! Jättebra gäng och jag är sjukt nöjd. Trodde verkligen inte det skulle komma så många. :)
Vi har gjort test inför agilitykurs vi ska gå. Inkallning och lite övningar med hunden lös. Allt bland andra hundar och det gick KANON! Vilken superhund hon är den där Alvarez!
Testade av alla gundfärdigheter vi jobbat med hittills i ny miljö med mycket störning (park bredid lekplats och inne på centralstationen). Gick suveränt! Lilla pinglan är en rolig träningskamrat. :)
Otrolig agilityträning idag! Grabben fokuserade fint även om det var hundar runt omkring. Nya utmaningar bjöds det på!
Kikat på IPO och lärt mig lite mer om sporten, var jätteintressant!
Någon gång i vår ska vi även på en träningsträff med IPO, det ska bli jätteintressant och lärorikt!
-
#20 Alva älskar resecentrum för MAN FÅR JU ÅKA HISS! Det är himla kul tydligen. ;P
#23 Hahaha! Störtskön tjej den där Alvarez.
Jag håller på med att starta upp en ungdomsgrupp på brukshubdklubben och igår hade vi vår första träning. Gick jättebra och det kom FYRA nya. Grymt! :)
Diablo har vunnit en årsförbrukning av grönläppad mussla!
Känner mig allmänt glad och sådär löjligt lycklig! Har haft en skitbra helg med en näst intill perfekt 20-årsdag, och sen idag på rallylydnadskursen var Storm såååå duktig både i träning och passivitet så matte blev riktigt stolt! 😃
Vart på kurs hela helgen med min fina vovva som skött sig exemplariskt! Kunde inte gått bättre! Den så kallade polletten verkar ha trillat ner nu. :)