Bil (hundbil)
Ni som har bil, vad har ni för bil och funkar den bra som hundbil, dvs funkar att ha hund i och att den sitter säkert. Min mamma hittade en bil åt mig som var väldigt billig och hördes va väldigt fin, dock så finns ingen ac i bilen.. Då började jag tveka, funkar de att ha en bil utan ac då man har hund, på sommaren blir de ju fruktansvärt varmt..
Hur gjorde man förr? Självklart fungerar det även om AC underlättar.
#1 TD (tvärdrag) 😃 haha.
Jag skulle inte köpt en bil utan fungerande AC. (min funkar liiiitegrann i min, men det tar en stund för kylan att komma, sålänge den inte står i solen funkar det okej).
Jag har en WV Golf III variant och en mim-hundbur i bagaget strl. DL (hade EXL tidigare, men lyckades byta till mig en dubbelbur istället, vilket underlättar när man samkör och har flera hundar med sig. Min bild är perfekt hundbil och jag har liksom alla hundsaker som jag behöver i bilen :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Här sitter två små muppar. Sen har jag även plats till lite förvaring i kanterna och när jag satt in lastgaller kommer jag även kunna ha saker ovanpå buren :)
Har en Ford Focus just nu. Gillar inte att köra den och hundarna gillar inte att sitta i den. För liten. Nästa bil blir en Ford S-Max, lagom stort bagage utrymme, det minsta jag kan tänka mig. Otroligt bra hundbil! Det är som en "minibuss" fast mer som en personbil.
Har börjat kika på bild redan nu, skaffar bil om drygt 1 år och några månader och lär bli en volvo v70 eller liknande då det verkar vara den bil med bäst bagageutrymme.
När det gäller AC hade jag nog försökt titta vidare, vi överlevde ett tag utan AC men bilen kan bli varm väldigt fort. Finns säkert billigare bilar med AC på marknaden :)
-
Rekommenderar att lägga så mycket pengar som möjligt på sin första bil, ju mer pengar desto bättre bil och hålla koll på hur bränslesnål den är, skicket, miltal osv. Har bilen AC så ska den gärna fungera, annars blir det ännu en kostnad utöver.
Tack för era åsikter! :) Jag bestämde mig för att inte köpa bilen, jag vill ha en rejäl bil som är säker och med AC! :)
#7 Vad var det för en bil? *nyfiken*
Nån gammal Audi ;p