Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: ot-off-topic
Läst 1481 ggr
Jetaime
0

Positiva-tråden April 2015!

Dags för ny! Allt positivt går bra att skriva här!

[Neoverona]
0

100% perfekt körning idag, och underbar agilityträning! :) Inte enbart motgångar i livet!

Jetaime
0

#1 Nära uppkörningen nu? 😃

LinDajSon
1

Stört underbara hundar att köra lydnad och töckene bus med. Fullt fokus oavsett miljö. Klipp i belöningar, ääääälskar träning, positiva och med ständig vilja att vara till lags. Jag ÄLSKAR mina hundar.

Stormvindh
0

Körde en sväng till lokala bhklubben idag och tränade lite rally och tunnlar. Åhhh, är så glad och nöjd över min fina tjej just nu!!! Lyckokänslan håller i sig fortfarande, blir så stolt när hon presterar över förväntan och känner lite vart allt kom ifrån ibland, haha 😃

Medarbetare på Vallhundar

[Neoverona]
1

#2 Förhoppningsvis innan slutet av Juni! :)

MelliPirelli
0

Låååååånghelg!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Jetaime
0

Bara en dag till.. sen är jag med ledig. (även om jag önskar , typ mest i världen att det redan var lördag…men jag tror jag överlever! Ganska kort det idag, ändå)

Jetaime
0

Agilityn idag kändes bättre än på länge, jag skötte mig ypperligt, haha. (oftast skiter allt sig för att jag inte minns banan och vet var vi ska.. jävla matte.. hehe). Och min lilla fjanta var jätteduktig idag, underbar känsla!

Sugar Mist
0

Dansar på rosa fluffiga moln det här går ju bättre än förväntat ju!

-

Kazince
1

Valparna föddes idag och det vart några tikar, så jag verkar bli hundägare i juni! 🎉

[Neoverona]
0

Anmält Nox till utställning i Hässleholm, ska bli riktigt roligt! :) Diablo har kört året första viltspår och det gick galant!

Jetaime
0

#11 Vilket datum är den?

[Neoverona]
0

#12 - 17 Maj

Jetaime
0

Attans, har agilitytävling i tollarp den dagen (dubbelhopp och dubbelagility) annars hade det varit kul att ställa också. Har iaf sagt att jag ska ställa henne nått detta året :) (annars får det väl kanske räcka med exteriörbeskrivning 😃)

Stormvindh
0

Hade också tänkt ställa på Hässleholm och planerat det jättelänge, dock så upptäckte jag att avslutningen för rallykursen är då och det vill jag inte missa.. Så blir förmodligen ingenting för oss :(

Denna kommentar har tagits bort.
Stormvindh
0

Wohoo! Glöm det jag sa innan, tydligen så är en av ledarna borta det datumet så dom ska flytta kursen och därmed kan jag vara med på utställningen! Ser ut som att det blir Hässleholm för oss här med då 😃

Storm var sååå duktig på rallykursen idag, känner att vi mest behöver träna på att få ihop det som banor med uppmärksamheten och vissa moment. Sen har vi gjort framsteg i passivitetsträningen, känns som att hon fattar nu att jag vill att hon ska lägga sig ner och vara stilla när jag är det. Sen att hon gnäller lite eller skäller nån gång ibland på det gör inte så mycket i nuläget utan vi jobbar vidare!

Hur som helst - känner mig allmänt glad och positiv över min fina hund! 😃

[Neoverona]
0

#17 - Härligt! Då syns vi nog då. Vet du om uppfödaren ska dit?

Jetaime
0

Både matte och hund skötte sig fint under dagens tävling. Hopploppet blev lite kaos, och en riktigt sur rivning i agilityn, annars hade vi kommit 2:a.. ahhh.. Ja väldigt störigt, men underbart fint lopp i övrigt. Fina kontaktfält och hon lyssnade fint, matte kom ihåg banan och superslalom 😍

Jetaime
1

Lagt klippet offentligt ifall någon vill kika på det 😃
https://www.facebook.com/video.php?v=869087773152279&pnref=story

Stormvindh
0

#18 - Ja det gör vi nog! :) Kommer du sälja något där också? Vet dock inte om jag kan låta bli att köpa nånting isåfall, hahaha… Hon hade inte bestämt sig när jag frågade sist, men skulle ev dit med en hund :)

Jetaime
0

Hyresvärden som min släkting i Trelleborg känner, ringde mig imorse och sa att dom hade en etta ledig from. juni, kanske något dyr hyra och sådär, men det är sååå svårt att få något över huvud taget, och jag skulle bli megaglad om jag kunde flytta, typ redan igår! Håll alla tummar och tår för att den blir min så jag kan flytta i juni! 🤐 Han skulle ringa igen under dagen (och jag är redan sådär riktigt illamåeende-nervös för jag ska lämna Zuki till sin syster och hennes familj om en stund och sen ska jag flyga till Östersund med min vårdtagare lite senare idag).

[Neoverona]
0

#21 - Kommer antagligen ha med mig några koppel :)

TrasselTroll
0

#23 Vad säljer du för något? *nyfiken*

[Neoverona]
0

#24 - Utställningskoppel :)

TrasselTroll
0

#25 Vad kul. Har du en sida där man kan se? Jag skall nämligen med till Hässleholm och ett snyggt utställningskoppel till monstret vore inte fel.  :)

Edit: Du hade ju en länk i din signatur… ☺️

Jetaime
1

Nästan 100% säkert att jag fått lägenhet! Bara kontraktet som ska skrivas på också (vågar knappt hoppas för mycket, för jag kommer bli så himla jättebesviken om det skulle vara nått som går tokigt nu).

Fialialej
0

#27 litet tips bara; kolla så den inte ligger på solsidan av huset utan balkong. Jag gjorde det misstaget med min lägenhet på gymnasiet och det gick inte att vara inomhus sommartid. Grattis i förskott! Hoppas du får den!:)

"På natten är alla katter svarta"

Fialialej
0

Första tillfället på agilitykursen igår och alva var jätteduktig. Ska bli kul detta. :)

LinDajSon
1

#29 Har du lust att träna lite agility ilag nån dag så är jag på, har hemläxa från min agilitykurs men det är roligare att träna med andra :)

Fialialej
1

#30 absolut! Jag behöver träna på att träna med andra. Har såna problem med att fokusera när det händer grejer runt ikring så det vore perfekt. :)

Jetaime
1

#28 Jag vill bara komma hemifrån och med tanke på hur SVÅRT det är att få nått så är jag i princip nöjd med vad jag än får. Men detta är hyres också så :)

#30 Jag vill också träna agility! 🤪

Fick bekräftelse idag om att lägenheten är min! Nu ska vi bara skriva på lite papper och så nästa vecka! Så himla glad!

Sugar Mist
3

Utmanade mig själv ytterligare idag… Två gånger faktiskt.

Gick ut bland folk utan att ha fixad till mig över huvud taget och trotsade min telefonskräck och ringde till en förening idag och pratade med dom.. Är lite stolt över mig själv faktiskt😐

-

Jetaime
1

Känslan att vinna agilityklassen trots att alla som redan är "färdigtippade" att stå på prispallen är med. Så vinner lilla jag och Zuki! Vår första pinne också dessutom. Jag var ganska så nervös när jag gick in på banan och hade inte ätit någon frukost och jag trodde typ att jag skulle spy eller svimma, eller både och när vi kom i mål 😃. Det finns ganska mycket tävlingsmänniska i mig ändå, och för mig är det ganska mycket allt eller inget! 

I hopploppet blev det ett superfint lopp med bra tid, men en hemskt störig rivning… Blev tyvärr 5 fel och en 14:e plats. Ganska störigt när man ser att tiden skulle räckt till för en 4:e plats om hon inte hade rivit.. Precis som förra helgen…Gah!

Men allt som allt är jag toppennöjd med helgen!

Jetaime
0

Agilityloppet 
https://www.facebook.com/denraraa/videos/vb.100001531924488/871912846203105/?type=2&theater

Hopploppet 
https://www.facebook.com/denraraa/videos/vb.100001531924488/871939992867057/?type=2&theater

Lagt klippen offentliga, ifall någon vill se! :) Jag är typ sådär löjligt nöjd och stolt, haha 😃

Stormvindh
0

Duktiga ni är, såg riktigt fint ut! Och stort grattis!!! :D blir taggad på att själv kunna tävla :)

Jetaime
0

#36 Tack! Det känns så kul att det äntligen börjar likna nått! Oj, sånt team vi har blivit och jag är så stolt över både mig själv och hunden! Vi har haft en del ups-and-downs, kanske till och med mer downs tidigare, men vi har kämpat på, jag är så himla glad att det går så bra nu! Kommer bli en rolig och spännande tävlingssäsong :)

Stormvindh
0

Förstår vad du menar! Med tanke på hur bra det såg ut på filmerna så kommer det nog inte bli er enda pinne i år, ni har ju hela sommaren och mer därtill på er ;) sen går det ju alltid dåligt ibland med men det är det ju värt när det väl går bra sen :)

Jetaime
0

#38 Ja, allt det där kämpandet känns verkligen som man får tillbaka nu! Och Zuki tycker det är sååå roligt! Ska bli sååå roligt som sagt 😃 Ser redan fram emot tävlingen nästa helg!

Navifax
1

Bebis tingad, kommer hem 5 maj ❤️

Jetaime
1

MT idag, ska bli väldigt roligt, men är såå fruuuktansvärt nervööös. 🤪

Jetaime
0

Haft en underbar helg och hunden har varit så himla duktig! 
Vinst i agilityklassen igår (och dessutom vår första pinne) och ett jäkligt snyggt hopplopp med (tyvärr) 5 (extremt störiga) fel! Och Godkänt MT idag på 422p 😍😃

LinDajSon
1

Dubbelgrattis! :)

Jetaime
0

Tack Linda! :D

[Neoverona]
1

Bokat om Riskettan, torsdag nästa vecka. Tänker inte avboka en enda grej med körkortet nu. Körningen går riktigt bra!

Sugar Mist
1

Efter ett trevligt samtal(herregud, börjar bli riktigt bra på det här med att ringa!!) är jag på väldigt mycket bättre humör, nu får vi se vad detta leder till

-

Ellen89
0

#40 😍😍😍